فرمانده نیروی دریایی ارتش:

عملیات مروارید شکست نیروی دریایی دشمن را رقم زد/پیروزی های دفاع مقدس نتیجه روحیه بسیجی بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نتیجه عملیات مروارید در هفتم آذر 59 بود که نیروی دریایی دشمن شکست خورد، گفت: پیروزی های هشت سال دفاع مقدس نتیجه روحیه بسیجی بود.
کد خبر: ۲۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ - 25November 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی اظهار داشت: دشمن در این روز که سالروز عملیات موفقیت آمیز مروارید بود، در ابتدای جنگ تحمیلی با هدف تصرف ایران به کشورمان حمله کرد، نیروی دریایی هم طی یک ماه از 10 آبان سال 59 تا هفت آذر آن سال یک سلسله عملیات موفقیت آمیز را بر ضد دشمن بعثی انجام داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در روز هفت آذر سال 59 عملیات مروارید با موفقیت به پایان رسید، به دلیل موفقیت این عملیات، روز هفت آذر به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد و نتیجه عملیات مروارید، شکست نیروی دریایی دشمن بود.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های نیروی دریایی ابعاد مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی دارد گفت: با عملیات موفقیت آمیز مروارید، صادرات نفت عراق از خلیج فارس قطع شد و نیرویی دریایی کشورمان توانست که بنادر عراق را محاصره کند. کشورهایی که به دریا راه دارند، 90 درصد تجارت خارجی را از طریق دریا انجام می‌دهند.

سیاری با اشاره به نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امام خمینی(ره) در خصوص نقش نیروی دریایی در جنگ تحمیلی فرمودند که این نیرو همچون نگینی در خلیج فارس می‌درخشد.

وی ادامه داد: صدام با کمک برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توانست به جنگ ادامه دهد و این کشورها با عملیات موفقیت آمیز مروارید فهمیدند که توان ایران در دریا بالا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان تجهیزات نظامی پیشرفته را در اختیار صدام قرار دادند تا جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و بنادر کشورمان را محاصره اقتصادی کند، اما نیروی دریایی ایران توانست در طول جنگ تحمیلی، امنیت 10 هزار کشتی و نفتکش کشورمان را در خلیج فارس تامین کند.

سیاری با اشاره به سواحل گسترده ایران اظهار کرد: ایران یک کشور دریایی است که سواحل زیادی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان دارد، مهم‌ترین سواحل کشورمان، سواحل مکران است که از طریق این سواحل به آب‌های آزاد دسترسی داریم.

سیاری با اشاره به اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز اقتدار دریایی را بدست آوردیم و نیروی دریایی کشورمان در آب‌های آزاد حضور دارد و اکنون ناوهای ایران در بندر دوربان در آفریقای جنوبی پهلو گرفتند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی کشورمان با قدرت به ماموریت خود در آب‌های آزاد ادامه می‌دهد ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد حضور دزدان دریایی در خلیج عدن بودیم و نیروی دریایی کشورمان توانست که بیش از سه هزار و 800 کشتی را به سلامت از منطقه تهدید دزدان دریایی عبور دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: این نیرو برای تامین تجهیزات نظامی نیاز به خارج از کشور ندارد و امروز ناوشکن و زیردریایی را در ایران می‌سازیم، نیروی دریایی کشورمان به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که فکر تعدی به منافع ایران را در دریا کند.

سیاری همچنین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج اظهار کرد: بسیج مدرسه عشق است و به معنی واقعی قدرت مردم است، بسیج با انرژی و توانی که دارد، می‌تواند در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: در هر جایی که کشور مشکل داشته باشد، بسیج می‌تواند ورود کند، توان دفاعی و بازدارندگی کشور زمانی بالا است که متکی به پشتیبانی مردم باشد و در دوران دفاع مقدس زمانی که توان بسیج را داشتیم، موفق شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تا زمانی که بسیج در کشورمان فعال و بانشاط باشد، هیچ کشوری نمی‌تواند فکر تجاوز به ایران را داشته باشد، چون می‌داند که توان دفاع کشورمان متکی به مردم است.

سیاری تصریح کرد: همه ما باید تفکر بسیجی داشته باشیم و در دایره بسیج قرار بگیریم، به امید اینکه همگی بسیجی باشیم و بسیجی هم زندگی کنیم.

در مراسم نماز جمعه امروز، مسئولان استانی از جمله استاندار قم، فرماندهان سپاه و بسیج، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، جمع زیادی از بسیجیان فرماندهان و یگان های ارتش و پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) مستقر در استان قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار