دریادار سیاری:

طرحی برای خرید تجهیزات نداریم/ نماینده ملت در دریاهای آزاد هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام اینکه طرحی برای خرید تجهیزات نداریم، به طرح‌های در دست تولید داخلی اشاره کرد و گفت: در نسل بعدیِ تولیدات، اشکالات تجهیزات داخلی را رفع کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۱۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 27November 2016
طرحی برای خرید تجهیزات نداریم/ نماینده ملت در دریاهای آزاد هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر دریادار حبیب اله سیاری در گفت وگوی تلفنی با رادیو گفتگو اظهار داشت: امروز اگر افتخاری داریم، به برکت عزیزان مان در دوران دفاع مقدس است که منابع و منافع جمهوری اسلامی را در عرصه ی دریاها حفظ کردند. امروز نیز به برکت خون شهدا در عرصه ی دریا و لطف خدا موفقیت های خوبی بدست آورده ایم و جایگاه نیروی دریایی را در منطقه و جهان ارتقا داده ایم.

وی در این راستا به گسترش حوزه ماموریت نیروی دریایی در دریاهای آزاد جهان اشاره کرد و افزود: امروز چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی در افریقای جنوبی پهلو گرفته و این به معنای دست بلند نظام و توانمندی های جمهوری اسلامی در عرصه ی دریاست و پس از ناامنی هایی که بر اثر تهدید دزدی دریایی در خلیج عدن ایجاد شده، مستمرا در این منطقه ی آسیب دیده حضور داریم و ۳۸۴۴ فروند کشتی نفت کش و تجاری را به سلامت از منطقه خطر عبور داده ایم.

دریادار سیاری همچنین به ارتقای آموزش و تربیت نیروی انسانی با استانداردهای جهانی و ویژگی های مد نظر جمهوری اسلامی در حوزه نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: همه تجهیزات را به روز کرده ایم و حتی وارد تولید و ساخت شناورها و زیر دریایی ها شده ایم؛ همچنین انواع موشک اندازها و شناورها را تولید کرده ایم و سلاح های جدید را نیز در دست ساخت داریم؛ عرصه ی ما بین المللی است و با حضور در دریای آزاد جنبه ی توسعه ای خود را به اثبات رسانده ایم.

نماینده ملت ایران در دریاهای آزاد هستیم

وی جایگاه نیروی دریایی در حوزه ساخت و تولید تجهیزات بومی را نه فقط مختص این نیرو بلکه دستاوردی برای دیگر نهادها همچون وزارت دفاع و... دانست و افزود: امروز بالا ترین سطح فناوری را در ناوهای موشک انداز، زیر دریایی ها و ناوشکن ها داریم و جوانان به این باور رسیده اند که برای حضور در دریاهای آزاد که توانمندی های خاص خود را طلب می کند، به جایگاه ساخت تجهیزات و تولیدات بومی رسیده اند.

دریادار سیاری با اعلام اینکه طرحی برای خرید تجهیزات نداریم، به طرح های در دست تولید داخلی اشاره کرد و گفت: در نسل بعدیِ تولیدات، اشکالات تجهیزات داخلی را رفع کرده ایم و امروز این توانمندی در کشور وجود دارد و قابل دیدن و ارائه نیز هست و باید به توانمندی امروزِ جوانان کشورمان اعتماد و باور کنیم که به سایر تجهیزات مورد نیاز در دریاها نیز دست پیدا می کنیم و آن ها را می سازیم!

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در بخشی دیگر از این گفت وگوی رادیویی به تمرینات دریایی گسترده با دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: با پشتیبانی همه جانبه مردم و دانشگاه ها به این جایگاه رسیده ایم که پرچم جمهوری اسلامی را در همه محیط ها بین المللی برافراشته کنیم و ما باید بتوانیم نماینده خوبی باشیم تا اقتدار مردم را در دریاها به معرض نمایش بگذاریم.

توسعه سواحل مکران در گروه امنیت و اقتدار است

دریادار سیاری همچنین با تاکید بر اهمیت سواحل مکران و اتصال از طریق این منطقه به چهار گوشه جهان اظهار کرد: همه کشورهای قدرتمند دنیا با تکیه بر دریا بدین جا رسیده اند و تمام شهرهای مهم دنیا نیز در کنار دریا هستند؛ [قبل از انقلاب] نظر استعمار بر روی حاکمان کشور، ما را از دریا دور کرده تا از منابع خدادادی دور بمانیم و توسعه سواحل مکران زمانی ایجاد می شود که امنیت و اقتدار دریایی ایجاد شود.

وی توسعه دریامحور کشور را از جمله دستاوردهای توجه به این منطقه دانست و افزود: پیشرفت این منطقه، پیشرفت کشور را بدنبال دارد و نیروی دریایی هزاران نفر از کارکنان و خانواده های شان را در کنار مردم خونگرم مکران مستقر کرده و بدنبال ایجاد پادگان ها و امکانات خاص در آن منطقه هستیم و افتخار داریم که پرچم پیشرو بودن را در این منطقه در اختیار گرفته ایم.

دریادار سیاری با اشاره به همکاری نیروی دریایی با دانشگاه های کشور گفت: ارتباط ما مستمر و دائمی است و امیدواریم توسعه یابد و بتوانیم از همه توانمندی ها با یک مدیریت جهادی [بهره برداری کنیم] تا هرچه سریعتر و زودتر از این امکانات به نفع کشور استفاده نماییم که قطعا سرعت پیشرت کشور نیز بیشتر خواهد شد.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار