مجتهدزاده:

بصیرت یکی از شاخصه‌های مهم برای همه انقلابیون، بویژه بسیجیان است

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب بسیجی حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها طی سخنانی هفته بسیج را که مولود تفکر ارزشمند امام راحل عظیم الشان است، به همه ملت ایران بخصوص بسیجیان عزیز تبریک گفت.
کد خبر: ۲۱۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ - 28November 2016
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در جمع اساتید و طلاب بسیجی حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها طی سخنانی هفته بسیج را که مولود تفکر ارزشمند امام راحل عظیم الشان است ، به همه ملت ایران بخصوص بسیجیان عزیز تبریک گفت.
 
وی بصیرت را یکی از شاخصه های مهم برای همه انقلابیون بویژه بسیجیان پرتلاش کشورمان دانست و مبانی نظری و عملی بصیرت را با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داد.
 
رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس؛ آگاهی، هوشمندی، هشیاری  و نیزبرخورداری از قدرت تحلیل مسائل اجتماعی و زمان شناسی را از مصادیق بارز بصیرت خواند و ضمن تحلیل دو نوع نگرش مادی و توحیدی ، خاطرنشان ساخت: انسان مومن بصیرکه هدفش دستیابی به کمال مطلق است؛ در برابر حوادث و اتفاقات و نیز ضررهای دنیوی دچار خسران نمی شود بلکه رضایت خداوند و رسیدن به مقصد الهی را مهمترین هدف زندگی می داند و در این مسیر هرچند سختی و تلخی پیش رو داشته باشد، برایش لذت بخش تر است.
 
وی با اشاره به اینکه دوران هشت سال جنگ تحمیلی نمونه کاملی از بصیرت در جامعه بوجود آمد؛ یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ما جان های عزیزی از دست دادیم، کشور ما با توجه به تهاجمات فراوان از سوی کشورهای مختلف، آسیبهای جدی را تحمل کرد اما مردم عزیز, رزمندگان و جوانان بصیر و بخصوص خانواده های ایثارگر و انقلابی ما،  به تبعیت از حضرت زینب سلام الله علیها؛ ما رأیت الا جمیلا را با تمام وجود درک کردند.  
 
مجتهدزاده افزود: تقوا خصیصه ی بارز بصیرت است و موجب مى شود که خداى متعال نورى را در قلب و زندگى و راه مومن قرار بدهد تا بتواند در پرتو آن نور حرکت کند و راه زندگى را پیدا نماید و در حقیقت عامل توانایی تحلیل درست مسائل و تشخیص راه از بیراهه و تمیز سره از ناسره است  
 
وی با تاکید به اینکه رهبر فرزانه انقلاب ناتوانی تشخیص جبهه ی حق از باطل در جامعه را پیامد فقدان قوه ی بصیرت در انسان می دانند گفت: افراد بی بصیرت تحلیل های غلطی از شرایط دارند که زمینه ساز سقوط و اشتباهات جبران ناپذیری می گردد.
 
مجتهدزاده با اشاره به  سرگشتگی و افول اخلاقیات در نگاه مادى ، آن را عامل ایجاد گروههای منفعت طلب  مثل صهیونیزم و داعش اعلام کرد که ، در قتل عام کودکان و زنان و مردم بی گناه ، بالاترین ظلمها را مرتکب می شوند و بر صغیر و کبیر رحم نمی کنند.
 
وی به اهمیت موضوع بصیرت در دوران جنگ نرم اشاره کرد و گفت: جنگ رویاروی دشمن در جبهه ها، سبب می شد تا همه ما متحدانه بر علیه او و برای حفظ ارزشهای دینی و مرزهای خود تلاش نماییم اما نکته مهم هوشمندی و بصیرت جامعه برای مقابله با جنگ نرم است که  مسیری بسیار سخت و دشوار می باشد و در این زمینه صاحبنظران حوزه و دانشگاه باید مستقیما و با روشهای فرهنگی مناسب و در خور فهم جوانان اقدام نمایند.
 
مجتهدزاده با اشاره به اینکه امروز سلاح های آتشین دشمن ، چهره ای بزک کرده دارد و شناخت دوست و دشمن در این عرصه  بسیاردشوار است ، بکارگیری  توصیه های مقام معظم رهبری را راهگشا دانست و  استفاده از قطب نمای بصیرت  و برخورداری از فاکتور صبر را ، نقشه راه درست در مقابل هجمه ی استعمارگران و کانون های قدرت جهانی و نیز هوشمندی و آگاهی بخشی جامعه پیشنهاد کرد.
 
رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان اظهار امیدواری کرد: با کمک اندیشمندان حوزه و دانشگاه بتوانیم با تولید محتواهایی متناسب با نیاز خانواده ها در بصیرت افزایی جامعه و مقابله با تبلیغات فرهنگی بیگانه بویژه در فضای مجازی گامهای موثری در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی برداریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار