انتقاد امام جمعه موقت اهواز از سکوت مدعیان حقوق بشر برابر حمله تروریستی حله

امام جمعه موقت اهواز با تسلیت شهادت جمع زیادی از زائران خوزستانی اربعین حسینی در حمله تروریستی شهر حله عراق گفت:این جنایت با سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی همراه بود و این جای تاسف و تاثر دارد.
کد خبر: ۲۱۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ - 28November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده روز دوشنبه در مراسم سالروز رحلت جانگذار حضرت محمد مصطفی(س) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه ام البنین(س) اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت و تبریک شهادت جمعی از زائران خوزستانی این حمله تروریستی به خانواده های معظم آنان اظهار کرد:به زودی خداوند انتقام این خون های به ناحق ریخته زائران حسینی را از مسببان و حامیان از خدابی خبر آنان می گیرد.
 
وی با بیان اینکه گروه های تروریستی صهیونیستی در عراق و سوریه نفس های آخر خود را می کشند و نابودی و محو آنان سرنوشت حتمی آنان است، گفت:تروریست ها و حامیان آنان به سزای اعمال ضدبشری و ننگین خود رسیده و در چشم جهانیان رسوا می شوند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه این قبیل جنایات وحشیانه ، مرگ و زوال تروریست ها را شتاب می بخشد افزود: این اوج درماندگی و ناتوانی تروریست هاست که زائران بی دفاع اربعین حسینی را به شهادت برسانند.
 
آیت الله حسن زاده با ابراز همدردی با خانواده های داغدار این عزیزان زائر که مظلومانه شربت شهادت نوشیدند از عموم مردم ولایت مدار خوزستان خواست در مراسم تشییع پیکرهای این شهدای عزیز حضوری حماسی و دشمن شکن داشته باشند.
 
وی گفت: ملت ما از شهادت نمی ترسد و خون دادن در راه سرور و سالار شهیدان و مکتب انسان ساز آن حضرت را افتخاری ابدی برای خود می داند.
 
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به اینکه شهرهای مقدس کربلا و نجف اشرف در ایام اربعین حسینی با تهدیدهای تروریستی رو به رو بودند ولی حضور عاشقان و عزاداران در عتبات عالیات بیشتر از سال های گذشته بود افزود: تروریست های جنایتکار و حامیان آنان که وهابیون سعودی و امریکا هستند ذلیل و خوار خواهند شد و چهره نورانی اسلامی فروزان تر از قبل ظهور و بروز خواهد کرد.
 
 در جریان حمله تروریستی گروه جنایتکار داعش به زائران اربعین حسینی بیش از یکصد تن به شهادت رسیدند که تاکنون هویت 52شهید خوزستانی این حادثه شناسایی شده اند.
 
قرار است مراسم تشییع پیکر شهدای این حادثه تروریستی چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) در مرکز خوزستان برگزار شود.
 
به مناسبت شهادت جمعی از زائران خوزستانی به دست تروریست های جنایتکار داعش، قطعه ای در آرامستان بهشت آباد اهواز برای تدفین شهدای حله در نظرگرفته شده است.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها