سرهنگ حمیدزاده خبر داد؛

مشمولان دارای فرزند معلول معاف خواهند شد

معاون مشمولان و امور معافيت‌های سازمان وظيقه عمومی ناجا گفت: به منظور حمايت از معلولان و خانواده‌های آنان، مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هر دليلی غيبت کرده و یا وضعيت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، می‌توانند برای معافيت از خدمت سربازی اقدام کنند.
کد خبر: ۲۱۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ - 03December 2016
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «نجف حميدزاده» معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: پيرو هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد کل نيروهای مسلح و به منظور حمايت بيشتر از معلولان و خانواده‌های آنان، اين امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هر دليلی غيبت کرده و یا وضعيت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، می‌توانند برای معافيت از خدمت سربازی اقدام کنند.

وی با تاکيد بر اينکه اين مساعدت تنها شامل معلوليت‌های ذهنی و ناتوان کننده است، افزود: نوع معلوليت و شدت آن می‌بايست توسط سازمان بهزيستي تاييد شده و پس از ثبت درخواست معافيت در دفاتر خدمات الکترونيک انتظامی(پليس+10)، با ارسال دعوتنامه از سوی وظيفه عمومی براي مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده‌های وظيفه عمومی نيز بررسی می‌شود و درصورت تاييد معلوليت، پرونده در سير مراحل رسيدگی و صدور کارت معافيت قرار خواهد گرفت.

اين مقام مسئول بيان داشت: شرط اصلی براي تاييد کليه معافيت‌های مربوط به معلولان در سازمان بهزيستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که اين امر منطبق با روح قوانين و اصل توانمندسازی خانواده‌ها براي حمايت و نگهداری معلولان است.

گفتنی است، شرط اصلی برای استفاده از انواع معافيت‌ها، نداشتن غيبت است که استفاده از معافيت فوق برای مشمول غايب، استثناء است.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار