در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت عنوان شد؛

«فیلم‌نامه» و «عکس» 2 بخش جدید جشنواره فیلم وحدت/ اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره به دست رییس جمهور و رییس مجلس

رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی جوایز 2 بخش بین‌الملل و ملی جشنواره فیلم وحدت را اهدا خواهند کرد.
کد خبر: ۲۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ - 04December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین نشست خبری اولین جشنواره فیلم وحدت صبح امروز با حضور «هاشم میرزاخانی» دبیر جشنواره و «رضا گلرو» معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شد.

گلرو در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف جشنواره فیلم وحدت اظهار داشت: این جشنواره تلاش خواهد کرد فتح بابی برای گشایش فضای فرهنگی کشور و اثر بخشی بر فضای وحدت در بین کشورهای اسلامی باشد.

وی گفت: در فضای کنونی جهان معاصر و بخصوص جهان اسلام با توجه به اتفاقات خاص و پیچ تاریخی قرار گرفته در آن و با توجه به شرایطی که گروهای تکفیری برای تخریب چهره اسلام ناب با عقبه‌ی استکبار جهانی و برنامه‌ریزی دقیق و یارگیری 10 ساله خود انجام داده اند، وظیفه سنگینی برعهده داریم.

معاون اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد: موج اسلام‌خواهی در اروپا و کل جهان در این چند دهه اخیر به شکلی خاص ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد یک فضای جدید را رقم می زند. در شرایطی که چهره واقعی اسلام ناب بعنوان دین همدلی و صلاح دنیا و آخرت بشریت و دینی که می‌تواند در شرایطی که تابع اتفاقات چند سده اخیر دنیا بوده کشتی نجات باشد، باید تصویری مناسب از این دین شریف به دنیا مخابره کنیم.

گلرو افزود: رویکرد نجات بخش اسلام در تعارض با منافع استکبار و دشمنان اسلام و همچنین رشد اسلام خواهی در اروپا یکی از دلایلی است که جریانات تکفیری را برای مقابله با آن به راه انداختند.

وی با اشاره به بیانات آیت‌الله اراکی گفت: جمله پساتکفیر یکی از رویکردهای جدیدی است که رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب آن را وارد اردبیات خود کرده و ما استراتژی و برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کرده‌ایم. اتفاقاتی در دنیا رخ‌داده و جریانات تکفیری تمام توان خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند. از اخبار واصله نوید افول جریانات تکفیری مشهود است که ما باید آماده دوران پساتکفیر که دوران تمدن سازی اسلامی خواهد بود، باشیم.

گلرو تصریح کرد: ایجاد تمدن اسلامی برای دوره بعد نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که با همین رویکرد مجمع تقریب مذاهب اسلامی به این نتیجه رسید که باید در فضای فرهنگی، حضوری متفاوت داشته باشد. قلم اصحاب رسانه و ایده‌های فیلم‌سازان در این جریانات نقش اسلحه‌های دوران جنگ را بازی می‌کند که باید با حداکثر توان برای تحقق این فضای فرهنگی جدید به کار گرفته شود.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: این جشنواره حاصل 2 سال تلاش برای وحدت مذاهب اسلامی است که در بخش‌های مستند فیلم بلند و کوتاه هر ساله به طور جدی پیگیری خواهد شد و سال آینده نیز بخش فیلم‌نامه و عکس به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین تولیدات این 2 بخش برای سال بعد جشنواره به فیلم تبدیل می‌شود.

به گفته وی برای تحقق رویکرد فرهنگی تقریب مذاهب، موسسه رسانه‌ای فرهنگی هنری با نام تقریب مذاهب به ثبت رسیده است، تا تمام تولیدات فرهنگی هنری در چارچوب آن عرضه ‌شود.

میرزاخانی دبیر نخستین جشنواره ملی وحدت در ادامه این نشست اظهار داشت: خداوند اولین تاکید کننده بر وحدت مسلمانان بوده و ما از ابتدای اسلام تاکنون به جهت عدم رعایت وحدت متحمل ضربه های سنگین شده ایم.

وی افزود: جشنواره فیلم وحدت با برنامه‌ریزی برای تاثیرگذاری در این حوزه شکل گرفت که حاصل آن حضور 919 اثر هنری از هنرمندان سراسر جهان در این جشنواره بوده است.

دبیر جشنواره فیلم وحدت عنوان کرد: 613 اثر در بخش ملی، 293 مستند کوتاه، 131 فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند، 104 پویا نمایی، 45 نماهنگ و 144 اثر داستانی بلند در جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

دبیر جشنواره فیلم وحدت خاطر نشان کرد: تیزر جشنواره به سه زبان توسط «ابوذر حیدری» با در نظر گرفتن نمادهای مذهبی کشورهای اسلامی تولید شده است و همچنین بزرگداشت «محمدرضا اسلاملو» مستندساز حوزه مقاومت از برنامه‌های جنبی جشنواره خواهد بود. همچنین 20 اثر برتر از پویش مردمی وحدت که توسط استاد «مسعود نجابتی» راه اندازی شده و حدود 100 هنرمند در آن زحمت کشیده‌اند در کنار آثار رسیده به جشنواره در کتاب جشنواره چاپ خواهند شد.

میرزاخانی درباره نحوه پخش آثار رسیده به این جشنواره گفت: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته بین جشنواره، آثار از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد و همچنین شهرهای اهل تسنن کشورمان میزبانان ویژه آثار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هفت سالن نمایش برای اکران این آثار برای 700 مهمان بین‌المللی کنفرانس تقریب مذاهب در نظر گرفته شده است. همچنین جوایز بخش بین‌الملل جشنواره وحدت با حضور رئیس جمهور در افتتاحیه کنفرانس و جوایز بخش ملی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا خواهد شد.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم پوستر و تندیس جشنواره وحدت که توسط «مسعود نجاتی» و «بهنام کیوان» طراحی شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار