در ادامه پیشروی ارتش لیبی در سرت؛

ده ها تن از عناصر داعش در سرت خود را تسلیم نیروهای لیبی کردند

نیروهای نظامی موسوم به 'بنای آهنین' وابسته به شورای ریاست جمهوری وفاق ملی لیبی که در غرب این کشور فعالیت دارند، از تسلیم ده ها داعشی در شهر سرت آخرین پایگاه داعش در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۲۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ - 05December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عناصر داعش خود را در منطقه دریایی جیزه در شهر بندری سرت به نیروهای بنای آهنین تسلیم کرده اند.
 
شورای ریاست جمهوری لیبی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که گروهی از زنان نیز بامداد روز دوشنبه به سلامت توانستند از مناطق محاصره شده سرت خارج شوند و شماری از نیروهای داعش نیز خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.
 
داعش در سرت آخرین نفس های خود را می کشد، و دیر یا زود آخرین پایگاه خود در لیبی را از دست خواهد داد.
 
سرت شهری بندری در غرب لیبی است که نیروهای موسوم به 'بنای آهنین'‌ وابسته به دولت فایز سراج، از خردادماه سال گذشته عملیاتی همه جانبه را برای بازپس گیری این شهر بندری و مهم آغاز کرده اند.
 
از سوی دیگر منابع لیبیایی اعلام کردند که بمب گذاران داعش در لیبی از کودکان به عنوان دامی جهت حمله به نیروهای لیبی استفاده می کنند.
 
پس از سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی در سال 2011، این کشور وارد مرحله تقسیم سیاسی و تولد دو دولت موازی یکی در طرابلس (غرب) و دیگری در طبرق و بیضاء در شرق کشور شد.
 
درچارچوب تلاش های بین المللی برای جلوگیری از تقسیم سیاسی لیبی، شهر صخیرات مغرب 26 آذرماه 94 (17 دسامبر 2015) شاهد گفت و گو طرف های لیبیایی بود که منجر به امضای توافقی موسوم به توافق «صخیرات» شد.
 
دولت وحدت ملی لیبی در فروردین ماه سال 95 ( اواخر ماه مارس 2016 ) بر اساس توافق صورت گرفته در صخیرات مغرب در پایتخت لیبی (طرابلس) تشکیل شد، اما این دولت که از حمایت جامعه جهانی نیز برخورد است، تاکنون نتوانسته است که همه خاک لیبی را به کنترل خود درآورد.
 
در این میان برخی از گروه های فعال دیگر در لیبی از جمله مجلس نمایندگان و مستقر در طبرق و دولت موقت برآمده از آن، دولت وحدت ملی به ریاست فایز سراج را به رسمیت نمی شناسند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار