وداع باشکوه خراسانی ها با 2 شهید مدافع حرم

آئین وداع با پیکر مطهر شهیدان «حسین محرابی» و «حسینعلی میرزایی» از شهدای مدافع حرم در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ - 06December 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم وداع با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم شهیدان حسین محرابی و حسینعلی میرزایی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجدالزهرا(س) مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت­ الاسلام سوری از اساتید حوزه در سخنانی اظهار داشت: علت حضور ما در مراسم وداع با شهیدان محرابی و میرزایی این است که از آن­ها بخواهیم که ذره­ای از مردانگی­ شان را به ما هدیه کنند.

وی افزود: ما در این مراسم آمدیم تا سائل شهدا باشیم و آنچه را که به آنها دادند به ما هم بدهند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به آیه 110 سوره توبه خاطر نشان کرد: بر اساس روایات اسلامی نجات در صدق است. تاریخ نشان داده که صادقین رشد می­ کنند. برای اینکه ما هم جزو صادقین قرار بگیریم باید یک گام اساسی بر داریم و آن هم این است که تکلیف خودمان را با خودمان بدانیم چیست؟

سوری تصریح کرد: بسیاری بوده و هستند که دم از اسلام و انقلاب می ­زدند و می­زنند ولی این همراهی با انقلاب تا جایی که فرد ظرفیت دارد صورت می­ گیرد.

وی سپس گفت: شهدا از مقام تسلیم برخوردار هستند اما مهمتر از شهید، همسر و فرزندان و خانواده شهید است. زمانی که خون شهید بر زمین ریخته می­ شود و به مقام شهادت نائل می­ شود شیطان در کمین است تا مقام تسلیم را که مقام صادقین است و در وجود خانواده شهید قرار دارد تحت شعاع قرار دهد که خانواده شهید باید همواره با توکل بر خدا این دسیسه شیطان را خنثی کنند.

بعد از سخنرانی حجت ­الاسلام سوری فرزند شهید محرابی دلنوشته ­ای را قرائت کرد و در ادامه مهدی اکبری، جواد قربانپور و محمود صفاتی از ذاکرین اهلبیت به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها