حجت الاسلام منتظری:

فضای سايبر باید مديريت و ساماندهی شود/ نظارت بانک مرکزی بر عمليات بانکی الکترونيکی ارتقا يابد

دادستان کل کشور با بيان اينکه بر فضای مجازی بايد سازوکار ساماندهی و مديريت لحاظ شود، گفت: دستگاه‌های مسئول بايد با اهتمام بيشتری دراين حوزه ورود کنند.
کد خبر: ۲۱۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 06December 2016
فضای سايبر باید مديريت و ساماندهی شود/ نظارت بانک مرکزی بر عمليات بانکی الکترونيکی ارتقا يابد
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمين «جعفر منتظری» دادستان کل کشور در حاشيه دومين نشست پي‌جويی موثر و کارآمد جرايم سايبری اظهار کرد: برخورد با جرايم رايانه‌ای و مسائلی که مربوط به اين حوزه است از وظايف خطير پليس فتا و دادستانی‌ها بوده که لازم است در راستای پيشبرد اهداف، هماهنگی‌های لازم بين اين دو بخش صورت بگيرد و اطلاعات، تبادل شود.

وی افزود: اين دومين همايش مشترک پليس و دادستانی بود که در اين نشست معاونان دادستان‌ها در سراسر کشور که در حوزه برخورد با جرايم رايانه‌ای مسئول هستند به همراه مسئولين فتا در سراسر کشور در آن حضور داشتند. در اين نشست مطالب پرباری از سوی فرمانده ناجا ارائه شد که استفاده کرديم.

منتظری با اشاره به اهميت فضای مجازی خاطرنشان کرد: بايد اين فضا و بستر را مديريت و ساماندهی کنيم و عمل به اين وظيفه مهم مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار بگيرد. از فضای مجازی بايد به نحو احسن استفاده شود و از آسيب‌ها جلوگيری کنيم.

وی خاطرنشان کرد: همچنين بانک مرکزی وظيفه دارد بر عمليات بانکی الکترونيکی نظارت بيشتری داشته باشد. البته در حوزه‌های مختلف سايبری با همکاری پليس فتا و اقدامات اين پليس توفيقات خوبی حاصل شده است.

اين مقام مسئول در خصوص استفاده از فيلترشکن‌ها نيز توضيح داد: در رابطه با اين موضوع از سوی وزارت ارتباطات تلاش‌های قابل قبولی صورت گرفته است اما کافی نيست و بايد اين اقدامات تقويت شود.

وی در خصوص جرايم مرتبط با فضای مجازی و سايبری اشاره کرد: متأسفانه جرايم به حدی رسيده که فرياد برخی از مسئولان و وزرا نيز بلند شده و ما انتظار داريم مسئولان ذيربط در اين حوزه با اهتمام بيشتری ورود کنند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری چنين نشست‌هايی در حوزه برخورد با جرايم سايبری موثر و کارآمد خواهد بود.

وی در خصوص مجازات مدلينگ‌ها نيز گفت: در خصوص مجازات مدلينگ‌ها و کساني که در فضای مجازی اعمال خلاف عفت انجام می‌دهند ما تابع قانون هستيم، هر آنچه را که قانون تصويب می‌کند براي مجرمان و متخلفان اعمال می‌کنيم.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار