همایش ملی «حوزه انقلابی» در قم برگزار می‌شود‌

رئیس پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی از برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی» همزمان با دهه فجر امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 07December 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، علی همت بناری در نشست خبری همایش ملی حوزه انقلابی که در سالن جلسات ساختمان المصطفی مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه در تحقق انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از نهادهای تأثیرگذار در انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار رهبری قدرتمند و ملت شریف ایران، حتماً حوزه علمیه و روحانیت بوده است.

وی با یادآوری و تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی افزود: همچنان باید این رویکرد، انقلابی و وفادار به انقلاب بماند تا نظام از خطر انحراف حفظ شود.

رئیس پژوهشکده علوم انسانی پژوهشگاه المصطفی با بیان دغدغه مقام معظم رهبری و لزوم تدوین نظام‌نامه‌ای دقیق و علمی در باب چارچوب‌های یک حوزه انقلابی گفت: این حرکت علمی با محوریت جمعی از طلاب مسجدسلیمان مقیم قم و همکاری مراکز حوزه علمیه قم آغاز شد.

بناری در تشریح اهداف برگزاری همایش ملی حوزه انقلابی علمی عنوان کرد: پاسخ به ندای مقام معظم رهبری نخستین و مهم‌ترین انگیزه این حرکت علمی بوده است، دومین هدف ما تبیین شاخص‌های حوزه انقلابی به‌صورت علمی و باکار پژوهشی است.

وی در ادامه اهداف همایش خاطرنشان کرد: گفتمان سازی و ارائه راهکارهایی برای تقویت انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن حوزه جزء اهداف مهم این همایش علمی است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی برنامه‌های این همایش را به دودسته تقسیم کرد و گفت: بخش اول فراخوان مقالات در 5 محور اصلی‌ که از یک ماه پیش آغاز شده و تا 20 دی ادامه خواهد داشت و بخش دوم مصاحبه با شخصیت‌های برجسته حوزوی است و این همایش در بهمن 95 برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر چاپ مقالات و مصاحبه‌ها به‌صورت کتاب افزود: تمام مقالات که به‌صورت فراخوان به همایش ارسال‌شده و حائز رتبه علمی باشند و مقالات سفارشی و همچنین تمام مصاحبات چاپ می‌شود.

بناری درمورد برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش علمی بیان کرد: ‌نمایشگاه‌ ‌معرفی علمای برجسته انقلاب و تاریخ حوزه انقلاب نیز در حاشیه این همایش علمی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها