مقام صهیونیست اذعان کرد؛

عدم آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ 51 روزه

بازرس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم برای جنگ 51 روزه آمادگی نداشت.
کد خبر: ۲۱۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ - 07December 2016
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بازرس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کمیته امنیتی کابینه این رژیم مسئله حمایت از شهرک‌نشینان صهیونیست در برابر حملات موشکی گسترده گروه‌های فلسطینی به اراضی اشغالی در جریان جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014 را بررسی نکرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس گزارش یوسف شبیرا بازرس رژیم صهیونیستی، موشه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مسئله حمایت از شهرک‌نشینان در برابر حملات موشکی گروه‌های فلسطینی را در جلسه کمیته امنیتی کابینه دولت مطرح نکرد بلکه طرح‌های ارائه شده وی تهاجمی بوده و صرفا مبتنی بر دفاع از اراضی اشغالی با سامانه دفاعی گنبد آهنین بود.

شبیرا در این گزارش آورده است که اسرائیل باید خود را برای این سناریو که آماج هزاران یا حتی ده‌ها هزار موشک قرار گیرد، آماده کند، زیرا نسبت به اینکه فرماندهان ارتش بتوانند امنیت جبهه داخلی را تامین کنند، شک و تردید وجود دارد.

وی تصریح کرد که مساله عدم بررسی مساله تامین امنیت صهیونیست‌ها و تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جریان جنگ امری خطرناک و نگران کننده است.

در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت پناهگاه‌ها در اراضی اشغالی اشاره و تاکید شده است که در صورت وقوع جنگ، نزدیک به 2 میلیون صهیونیست فاقد پناهگاه و سرپناه خواهند بود و در برابر حملات موشکی قرار خواهند داشت.

بازرس رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که در صورت وقوع حمله موشکی به اراضی اشغالی از مرزهای شمالی، ارتش رژیم صهیونیستی با ضعف و محدودیت‌های زیادی برای دفاع از خود مواجه خواهد بود.

یوسف شبیرا تصریح کرد که در صورت وقوع جنگ در جبهه شمالی، سازمان‌های امنیتی صهیونیستی هیچ طرح  و راهکاری برای تخلیه مناطق صهیونیست‌نشین نخواهند داشت.

از نتایج این گزارش پیداست که هیچگونه هماهنگی میان سران رژیم صهیونیستی بر سر آمادگی یا عدم آمادگی جبهه داخلی این رژیم برای مقابله با حملات موشکی گروه‌های فلسطینی صورت نگرفته است.

در همین حال، کارین هارار رئیس کمیته نظارت بر کنست رژیم صهیونیستی اظهار داشت که گزارش بازرس این رژیم حاکی از آن است که سیاست‌ها و راهکارهای بنیامین نتانیاهو برای حمایت از صهیونیست‌ها در جبهه شمالی در برابر حملات موشکی در جریان جنگ اخیر در غزه با اشتباهات و نقص‌های زیادی همراه بوده است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار