اشتاینمایر:

بی اطمینانی به سیاست‌های ترامپ صلح در اوکراین را تحت‌الشعاع قرار داده است

وزیر خارجه آلمان می‌گوید، عدم اطمینان مسکو و کی‌یف به چگونگی سیاست‌های رئیس جمهور منتخب آمریکا نشان می‌دهد که چشم انداز چندانی برای پیشرفت در اجرای توافق صلح مینسک برای اوکراین دیده نمی شود.
کد خبر: ۲۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ - 07December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،  فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان طی سخنرانی امروز (چهارشنبه) خود در بروکسل همچنین خاطر نشان کرد که آینده روابط میان روسیه و آمریکا همچنان نامشخص است.
 
اشتاینمایر در این باره به خبرنگاران گفت: بر خلاف برخی نظرات من شخصا گمان می‌کنم که آینده چگونگی تحولات روابط میان واشنگتن و مسکو نامشخص است.

وی خاطر نشان کرد که از سرگیری روابط دو طرف با توجه به درگیری‌های جدید و متعدد آنها نسبت به هشت سال گذشته آسان‌تر نشده است.
 
وزیر خارجه آلمان همچنین به تحولات احتمالی در ناتو و دیدارش با همتای ترک خود اشاره و عنوان کرد که مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه معتقد است ناتو به هدفش در اقدامات علیه مهاجران در حوزه دریای اژه با موفقیت دست یافته است.
 
دیپلمات‌ها گفته‌اند، ترکیه از تردد کشتی‌های ناتو در نزدیکی آب‌های این کشور ناراضی است؛ مساله‌ای که مدت های مدیدی محل مناقشه یونان و ترکیه بوده است.
 
اشتاینمایر در ادامه اظهاراتش خطاب به ترکیه عنوان کرد: آنکارا بهتر است تا سیاست‌های داخلی خود را مجددا برای رسیدن به خواسته خود مبنی بر لغو روادید برای سفر اتباعش به اتحادیه اروپا مورد بازنگری قرار دهد.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار