اسد به بزرگترین پیروزی خود نزدیک می‎شود

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی درباره پیشروی‌های ارتش سوریه نوشته که در صورت پیروزی ارتش سوریه و متحدان آن در حلب، بشار اسد به مهمترین پیروزی خود از آغاز بحران این کشور دست می‎یابد.
کد خبر: ۲۱۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ - 07December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بشار اسد و ارتش سوریه از آغاز بحران این کشور در شرایط نامطلوبی به سر می بردند، اما اخیرا به دستآوردهای بزرگی دست یافته‎اند و بر شهر حلب مسلط شدند.
 
روزنامه یدیعوت آحارانوت درباره آخرین تحولات سوریه گزارش داد که ارتش این کشور اکنون بر 73 درصد از شرق شهر حلب تسلط یافت.
 
این روزنامه اسرائیلی نوشت: ارتش سوریه در جنگ علیه معارضان (عناصر تروریستی) در صورت کنترل کامل حلب و بازپس گیری آن به مهمترین پیروزی خود از زمان آغاز بحران این کشور دست می‎یابد.   
 
یدیعوت آحارانوت افزود: ارتش سوریه روز گذشته(سه شنبه) در شهر حلب پیشروی‎هایی داشته است و توانست چندین منطقه و روستا در شرق حلب را بازپس بگیرد، این در حالی است که غرب شهر نیز در دست ارتش سوریه بوده است و در صورت موفقیت ارتش در جنگ حلب، بشار اسد بزرگترین پیروزی خود را محقق می کند.
 
گزارش‎ها حاکی از آن است که اوضاع شهر حلب به نفع اسد و همپیمانان وی است. در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه تاکنون بر 35 درصد از مناطق حلب که در دست تروریست‌ها بوده است، مسلط شد و دولت سوریه نیز بر این باور است که اکنون کنترل 73 درصد را در دست دارد.
 
روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به اینکه حلب یکی از بزرگترین شهرهای سوریه است، اعلام کرد که بازپس گیری آن از سوی نیروهای اسد و همپیمانان آن یک دستآورد استراتژیک مهمی است، بویژه اینکه اوضاع ارتش در حال حاضر در بهترین شرایط قرار دارد.
 
این روزنامه صهیونیستی در پایان گزارش خود نوشت: وزارت خارجه سوریه در پی دستآوردهایی که به دست آورده است، اعلام کرد که در این مرحله کنونی با آتش بس در حلب موافقت نخواهد کرد و روسیه و چین نیز قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس یک هفته ای در حلب را وتو کردند.
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار