اشتون کارتر در توکیو منافع آمریکا در آسیا را اعلام کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیر دفاع آمریکا امروز در توکیو اعلام کرد که این کشور منافع پایداری در منطقه آسیا - پاسیفیک دارد.
کد خبر: ۲۱۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ - 07December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیر دفاع آمریکا امروز در توکیو اعلام کرد که این کشور منافع پایداری در منطقه آسیا - پاسیفیک دارد.
 
به گزارش روز چهارشنبه رویترز، اشتون کارتر به ژاپن رفته است تا نگرانی های ناشی از پیروزی ترامپ را کاهش دهد. نامزد پیروز جمهوریخواهان از متحدان آمریکا خواسته بود تا یا هزینه بیشتری صرف نگهداری از نیروهای آمریکایی کنند و یا با خطر خروج آنان مواجه شوند.
 
منطقه آسیا و متحدان آسیایی آمریکا اولویت نخست دولت دمکرات اوباما بودند. جزئیات رویکرد ترامپ به این منطقه هنوز مشخص نیست ولی او می خواهد تا متحدان اصلی این کشور مانند ژاپن و کره جنوبی سهم بیشتری از هزینه های دفاعی را تقبل کنند.
کارتر به خبرنگاران گفت: 'آمریکا منافع مهمی در این منطقه دارد و بسیاری از آنها را با ژاپن شریک است. به همین دلیل به سود هر دو کشور است تا این اتحاد را تقویت کنند.'
 
کارتر گفت که نمی تواند از طرف دولت آتی ترامپ اظهار نظر کند ولی جیمز متیس (ژنرال بازنشسته و نامزد وزارت دفاع ترامپ) را می شناسد و برای او احترام قائل است.
وی در ارتباط با تحرکات چین در دریای چین جنوبی گفت: 'بسیار مهم است که به آزادی کشتیرانی در منطقه فارغ از تهدید و اعمال زور متعهد باشیم.'
 
کارتر پس از ژاپن به هند می رود. واشنگتن و دهلی نو توافق کرده اند که از پایگاههای نظامی یکدیگر برای انجام کارهای تعمیراتی استفاده نمایند. این دو کشور همچنین در زمینه تولید یک ناو هواپیمابر هندی نیز همکاری می کنند.
 
وی پس از هند، به بحرین ، رژیم صهیونیستی و سپس به ایتالیا و انگلیس سفر می کند.
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار