استاندار اصفهان مطرح کرد؛

راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس دغدغه اصلی مدیریت در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: تکمیل و افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس از دغدغه های مدیریت استان است و شرمنده ایم که پس از ۲۸ سال از پایان دفاع مقدس، موزه ای برای نمایش و انتقال رشادت های شهیدان والامقام استان به نسل جوان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۱۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ - 07December 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهارداشت: تکمیل و افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس از دغدغه های مدیریت استان در این بخش است و شرمنده ایم که پس از ۲۸ سال از پایان دفاع مقدس، موزه ای برای نمایش و انتقال رشادت های شهیدان والامقام استان به نسل جوان وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی از نهادها فرا جناحی و فرا خطی هستند و همه مسئولان تلاش می کنند که کمک های موثری به این نهادها داشته باشند که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز از این جمله بشمار می رود.

استانداراصفهان با اشاره به برخورداری اصفهان از شهدا، ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس، گفت: تصور نمی شود که استانی همچون اصفهان که ۲۳ هزار شهید والامقام و تعداد زیادی ایثارگر و جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، چنین وضعیتی در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس داشته باشد.

زرگرپور با بیان اینکه این وضعیت در شأن اصفهان، شهدا و مردم ولایتمدار این استان نیست، گفت: با توجه به حضورگردشگران خارجی در اصفهان مرکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دیگر کشورها نیز موثر باشد.

مدیر ارشد استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۴ پروژه به عنوان اولویت های استان مورد توجه قرار گرفت، گفت: پروژه ی مترو، مصلی، ورزشگاه نقش جهان و مرکز فرهنگی دفاع مقدس از اولویت های استان بود که خوشبختانه با بهره برداری از سه پروژه ی مترو، مصلی و ورزشگاه نقش جهان، سه پروژه ی اساسی دیگر شامل کنارگذر شرق اصفهان، موزه ی بزرگ هنر و نمایشگاه بین المللی اصفهان جایگزین پروژه های مورد بهره برداری قرار گرفت.

زرگرپور با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان مسائل مربوط به دفاع مقدس را پیگیری می کنند، خاطر نشان کرد: مدیریت استان از هر گونه اقدام برای تکمیل مرکز فرهنجگی دفاع مقدس فروگذار نخواهد کرد و امیدواریم که با پیگیری های صورت گرفته این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد که در این راستا رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز باید حمایت های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار