هلاکت 80 داعشی در حملات هوایی ارتش عراق

شبکه راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد نیروی هوایی ارتش عراق در حملات هوایی روز چهارشنبه 80 تروریست داعشی را در استان «نینوا» و منطقه «الشرقاط» به هلاکت رساند.
کد خبر: ۲۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ - 07December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سرلشکر عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزاد سازی استان نینوا گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق منطقه الاعلام را به طور کامل آزاد کردند.

وی افزود: شمار زیادی از عناصر تروریستی در درگیری با نیروهای عراقی کشته شدند.

در همین حال پلیس فدرال عراق امروز با اعلام اینکه نیروهای امنیتی تاکنون یک سوم استان نینوا را آزاد کردند گفت: ما برای خروج غیر نظامیان در مناطق درگیری گذرگاه های امنی را در نظر گرفته ایم.

روز گذشته «سه شنبه » نیز نیروهای عراقی موفق شدند منطقه البرید واقع در شمال شرق موصل را از تروریست ها باز پس گیرند.

مرحله جدید عملیات آزادسازی موصل که روز سه شنبه (دیروز) آغاز شد، بیشترین میزان پیشروی ارتش عراق از جبهه شرق این شهر از زمان آغاز نبرد آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش به شمار می رود.

عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر (26 مهرماه) با پیام حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد.

عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش روبه رو بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله «الرمادی»، «تکریت» و «فلوجه» را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها