آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای شادی منتظران

«مردم در سالروز امامت امام زمان(عج) جشن می‌گیرند تا دل‌های خود را برای ظهور مولایشان آماده کنند، مولایی که با آمدنش جهان را پر از عطر عدل خواهد کرد و جهان همچون گلستانی خواهد شد.»
کد خبر: ۲۱۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ - 09December 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، امروز نهم ربیع الاول و سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری(ع) است. ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال 260 هجری قمری به امامت رسیدند.
 
این روز سرآغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه به شمار می‌رود؛ چرا که امامت فردی آغاز می‌شود که امام‌های پیشین از غیبت و منجی بودن او خبر داده بودند.
 
در روز نهم ربیع الاول آخرین امام شیعیان، دوره‌ی غیبت صغرایشان آغاز شد و امام از طریق نواب خاص خود که چهار نفر بودند طی 70 سال با شیعیان در ارتباط بودند. امام زمان براساس مشیت و حکمت الهی از نظرها پنهان ماند تا از گزند دشمنان و بدخواهانی که وجود آن حضرت را تاب نمی‌آورند، مصون بماند.
 
پس از پایان یافتن دوره غیب صغری، دوره غیبت کبری آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. این مدت دوران امتحان و سنجش ایمان و عمل مردم است.
 آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای شادی منتظران
شیخ صدوق از حسن بن احمد مکتب روایت کرده است که در آن سالی که ابوالحسن علی بن محمد سمری آخرین نائب خاص امام زمان(عج) وفات یافت، من در بغداد بودم و چند روز پیش از وفاتش به محضرش شرفیاب شدم. وی در آن روز، توقیعی از امام زمان علیه السلام بیرون آورد و برای مردم قرائت کرد.
 
در متن آن نامه مبارک آمده بود: به درستی که تو از امروز تا شش روز دیگر وفات خواهی یافت. پس خود را آماده ساز ولی به کسی وصیت(به نیابت) مکن که قائم مقام تو پس از وفاتت شود. چه این که غیبت بزرگ آغاز گردیده است و مرا ظهوری نخواهد بود، مگر به اذن خداوند منان. ظهور من آن قدر به درازا خواهد کشید، که دلها را قساوت فراگیرد و زمین از جور و ستم لبریز گردد و به زودی کسانی از شیعیانم می‌آیند و ادعای مشاهده و دیدنم را می‌نمایند. آگاه باشید که هر کس پیش از خروج سفیانی و رسیدن صیحه آسمانی، ادعای مشاهده و دیدن مرا نماید دروغگو و افترا زننده است.
 
امام همچنین ضابطه و قاعده‌ای امر فرمودند تا در عصر غیبت کبری، فرد شاخصی که شرایط و ویژگی‌ها در همه ابعاد بر او صدق کند، نایب عامشان باشد و به نیابت از سوی ایشان، ولی جامعه باشد. به همین دلیل در هیچ دوره‌ای پیوند امام با مردم گسیخته نشده است. امروز که دوران نیابت عامه است، عالم بزرگی که دارای همه شرایط فقیه و دانای دین بوده است و نیز شرایط رهبری را دارد در رأس جامعه قرار می‌گیرد و مردم به او مراجعه می‌کنند و او صاحب «ولایت شرعیه» به نیابت از حضرت مهدی(عج) است. 
 
حفظ جان امام مهدی(عج)، آزمایش و غربال انسان‌های صالح و آمادگی پذیرش جهانی از فلسفه‌های غیبت امام مطرح شده است.
 
اکنون که در این عصر حاکمان ظالم در کشورهای مختلف حکمرانی می‌کنند و با ایجاد گروه‌های تروریستی به مردم مظلوم به خصوص شیعیان حمله‌ور می‌شوند، منتظران واقعی آن حضرت بیش از گذشته منتظر ظهور آن حضرت هستند و در این روز که سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است، جشن می‌گیرند.
 
مردم جشن می‌گیرند تا دل‌های خود را برای ظهور مولایشان آماده کنند، مولایی که با آمدنش جهان را پر از عطر عدل خواهد کرد و جهان همچون گلستانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار