خبرگزاری فرانسه:

تلاش چین برای لغو نشست شورای امنیت درباره کره شمالی ناکام ماند

خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش داد: درخواست چین برای لغو نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در کره شمالی با مخالفت 9 عضو دیگر این شورا ناکام ماند.
کد خبر: ۲۱۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ - 09December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خبرگزاری فرانسه ظهر جمعه به وقت محلی در نیویورک در گزارشی نوشت: کشورهای چین، آنگولا، مصر، روسیه و ونزوئلا به لغو نشست روز جمعه و 9 عضو دیگر شورای امنیت از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به برگزاری این نشست رای دادند. نماینده سنگال رای ممتنع داد.
شورای امنیت هفته گذشته قطعنامه 2321 شامل تحریم های جدیدی علیه کره شمالی را تصویب کرده بود.
 
بر اساس این قطعنامه، حجم صادرات زغال سنگ کره شمالی در مدت یکسال نباید از هفت میلیون و 500 هزار تن بیشتر و ارزش آن فراتر از 400 میلیون و 900 هزار دلار باشد. آغاز اجرای این قطعنامه از نخستین روز سال 2017 خواهد بود.
 
تحلیلگران پیش بینی می کنند که تحریم های چندجانبه و یکجانبه جدید، درآمد های ارزی پیونگ یانگ را تا 200 میلیون دلار کاهش دهد.
 
کره شمالی چندی پیش پنجمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. پیونگ یانگ تاکنون چهار بار دیگر هم در سال های 2006، 2009، 2013 و نیز سال جاری میلادی دست به آزمایش هسته ای زده و مشمول تحریم های سازمان ملل متحد و دیگر کشور ها قرار گرفته است.
 
آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه اعضای دائم و دارای حق وتو و مصر، ژاپن، سنگال، اوکراین، اروگوئه، آنگولا، مالزی، ونزوئلا، نیوزیلند و اسپانیا اعضای غیردائم کنونی شورای امنیت سازمان ملل هستند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها