ترامپ:

برخی از قراردادهای قبلی امریکا احمقانه است

برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا تاکید کرد برخی از قراردادها و تصمیمات امریکا در عرصه نظامی وحشتناک اند و باید اصلاح شوند.
کد خبر: ۲۱۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ - 09December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دونالد ترامپ در سخنانی در ایالت آیووا گفت:« ما به ارتشی قوی و هوشمند نیاز داریم. در موارد نادری در تاریخ آمریکا، تا این اندازه به وجود چنین ارتش قوی و هوشمندی نیاز بوده است.
 
ترامپ تصریح کرد:  ما ارتش کشورمان را بازسازی خواهیم کرد که به گونه ای بسیار بد، تضعیف و تهی شده است. ما تلاش خواهیم کرد اطمینان حاصل کنیم که نیروهای نظامی ما تجهیزات و آموزشها و فناوری و منابع لازم را برای انجام دادن کارهایشان در اختیار داشته باشند.
 
برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا افزود: امیدواریم هرگز از قدرتی (نظامی) که تقویت می کنیم، استفاده نکنیم. ما به قدرت از طریق صلح اعتقاد داریم و نمی خواهیم از قدرت نظامی استفاده کنیم؛ اما باید چنین قدرت نظامی وجود داشته باشد.
 
ترامپ گفت: باید به مراقبتهای درمانی و پزشکی از نظامیان و نظامیان سابق کشور نیز توجه جدی شود. کشور ما با چالشهای بسیاری مواجه است. معلوم نیست در آینده چه وضعی پیش خواهد آمد. هنوز مشخص نیست تاریخ چه صفحاتی را درباره ما رقم خواهد زد.  اما کاملا مشخص است که تک تک شما آمریکایی ها این صفحات را رقم خواهید زد. مردم امریکا مسئول امور خواهند بود و صدای آنها و امیدهای آنها شنیده خواهد شد و هرگز مورد بی توجهی قرار نخواهد گرفت. شما ناخدای کشتی سرنوشت خودتان خواهید بود.»
 
ترامپ افزود باید با کسری تجاری آمریکا و سیاستهای ارزی چین مقابله شود. وی گفت:« ما باید از بخش تولید در کشور حمایت کنیم. نباید وضعی را بوجود بیاوریم که شرکتهای آمریکایی ترجیح بدهند فعالیت خود را به خارج از کشور منتقل کنند. ما دوست نداریم شرکتهایمان به خارج از کشور بروند و افراد دیگری را به کار بگیرند و محصولاتی تولید کنند و محصولات خود را به کشور ما بفروشند و ما همانند مشتی ابله ، محصولات آنها را بخریم و خود این شرکتها، قسر در بروند. این همان وضعی بوده است که در سی و پنج سال گذشته وجود داشته است. اما دیگر این وضع ادامه نخواهد داشت. اگر شرکتی بخواهد از کشور برود برایش آرزوی موفقیت می کنم و به مسئولان ان می گویم که موفق باشند اما باید بدانید که نمی توانید محصولات خود را بعداً با هرنرخ و شرایطی که بخواهید به کشور ما بفروشید. ما دیگر، آدمهای ابله نخواهیم بود.
 
جانشین اوباما گفت: ما دیگر ابله نخواهیم بود زیرا از این به بعد، اولویت اول ما کشورمان خواهد بود. برخی از قراردادهایی که آمریکا در این سالها منعقد کرده ، وحشتناک است. این قراردادها باورکردنی نیستند. ما در آینده ای بسیار نزدیک، خبرهای فوق العاده خوبی برای شما بیان خواهیم کرد. این خبرها درباره کسری تجاری هم خواهد بود. در حال حاضر، کسری تجاری ما حدود هشتصد میلیارد دلار در سال است.
 
ترامپ افزود: همه دوست دارند تجارت آزاد داشته باشند. من طرفدار تجارت آزاد هستم اما تجارت باید معقول باشد. نباید تجارت را به گونه ای انجام داد که هر سال هشتصد میلیارد دلار زیان دید. این مسئله سبب می شود مشکلی جدی و حاد برای رشد کشور بوجود بیاورد و همچنین، شغلها و ثروت را در کشور ما نابود کند. ما نمی خواهیم چنین اتفاقی بار دیگر رخ بدهد.»
 
ترامپ در ادامه افزود:« شماری از افرادی که آمریکا در گذشته از آنها برای مذاکرات به هنگام قراردادها استفاده کرده است از موفق ترین گزینه ها نبوده اند. باید بهترین گزینه ها برای این منظور به کار گرفته شوند و نه افرادی که معمولی هستند. با همه این اوصاف، می گویم که باید در قراردادهای تجاری کشورمان بازنگری شود. باید با ارزان فروشی محصولات خارجی در کشورمان مقابله شود. باید با دستکاری در نرخ ارز (چین) مقابله شود که کاملا از کنترل خارج شد. وقتی چنین دستکاری در نرخ ارز وجود داشته باشد، رقابت برای شرکتهای ما امکان پذیر نخواهد بود. باید از فرصتهای شغلی در آمریکا دفاع کرد.»
 
منبع:شبکه خبر
نظر شما
پربیننده ها