محمد علی صفورا:

آثار جشنواره فیلم وحدت اسلامی از لحاظ وجه هنری دینی متمایز است

محمد علی صفورا گفت: وجه هنری دینی از ویژگی‌های بارز آثار حاضر در جشنواره فیلم وحدت اسلامی است.
کد خبر: ۲۱۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ - 10December 2016

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدعلی صفورا» عضو هیات داوری بخش آثار کوتاه نیمه بلند و پویا نمایی با اشاره به آثاری که در این جشنواره دیده است، گفت: این جشنواره با شعار و سیاست تقریب مذاهب و وحدت اسلامی شکل گرفته است و از اسم خود جشنواره  مشخص بود که موضوعاتی در جشنواره مطرح می‌شود  که در جهان اسلام وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم وحدت اسلامی و آثاری که ما دیدیم ثابت کرد که باید کشورهای مسلمان به فیلم و رسانه توجه بیشتری کنند؛ زیرا از طریق فیلم می‌توان حرف‌های بسیار مهمی زد.

وی افزود: بسیاری از آثار مستقیم به مباحث دین اسلام مرتبط بودند و کمتر به بخش سیاسی دین اسلام توجه کرده بودند و به همین دلیل این جشنواره نشان داد که فیلمسازانی که قرار است در این حوزه فیلم بسازند باید به موضوعات روز  که جامعه مسلمانان و اسلام  به آن مبتلا است بیشتر توجه کنند.

 صفورا یادآور شد: بحث سیاست در حوزه‌های مختلف باید بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار بگیرد، همچنین توجه به موضوعاتی مانند بحث و  گفت‌وگوی مذاهب  بسیار مهم است.

وی ساختار آثار را بسیار خوب دانست و افزود: از لحاظ فرم و ساختار ابتدا تصور می‌کردیم آثار ضعیف باشند؛ زیرا در بخش ساخت فیلم کوتاه و نیمه بلند و پویا نمایی بودجه بحث مهمی است، اما تعدادی از آثاری که ما دیدیم، بسیار حرفه‌ای بودند که از لحاظ فرم و ساختار کاملا مانند یک اثر سینمایی قدرتمند بودند.

صفورا افزود: در بخش پویانمایی هم از تکنیک‌های خوبی استفاده شده است، نه آثار شعارزده بودند و نه فرم آن‌ها ضعیف بود و هر چند ما فقط می‌توانستیم به چند اثر جایزه بدهیم، اما بقیه  آثارهم  که جایزه نگرفتند، بسیار خوب بودند.

وی ادامه داد: فیلم‌های که ما دیدیم غیر شعاری بودند و در هر رسانه‌ای می‌توانند به نمایش در بیانید و قطعا مخاطب جذب آنها می‌شود و اگر مدیران جشنواره از سازندگان آثار حمایت کنند قطعا در جشنواره سال آینده شاهد اتفاقات و آثار بهتری خواهیم بود.

اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی 25 الی 27 آذرماه همزمان با هفته وحدت به دبیری هاشم میرزاخانی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها