تحولات سوریه؛

سرنگونی «پهپاد» داعش در دیرالزور/ اسارت 4 سرکرده النصره‌ای در حلب/ 95 درصد مناطق شرقی حلب از چنگال تروریست‌ها آزاد شده است

رزمندگان سوریه تا کنون حدود 95 درصد از شرق حلب سوریه را که شامل 52 منطقه است، از چنگ تروریست‌های تکفیری، آزاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۱۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 10December 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه روز گذشته یک فروند پهپاد جاسوسی گروه تروریستی داعش را در فرودگاه نظامی دیرالزور سرنگون کرد.
 
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌های داعش را در «مراط»، مزارع «پانورما» در جنوب غرب دیرالزور هدف قرار داد؛ که در پی این حمله تعدادی از تروریست‌های داعشی به هلاکت رسیدند و تسلیحات آنها نیز به‌طور کامل منهدم شد.
 
مرکز رصد مقاومت اسلامی نجباء نیز خبر داد که 4 تن از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی-تکفیری جبهه النصره در شرق حلب به اسارت ارتش و رزمندگان مقاومت اسلامی درآمدند.

طبق آخرین گزارش‌ها رزمندگان سوریه تا کنون حدود 95 درصد از شرق حلب سوریه که شامل 52 منطقه می‌باشد را از چنگ تروریست‌های تکفیری، آزاد کرده‌اند.
 
حملات تروریست‌ها برای اشغال شهرک «عین عیسی» واقع در شمال شرق «لاذقیه» سوریه با تحمیل خسارات و تلفاتی، با شکست مواجه شد.

پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد که یکی از سرکرده‌های گروهک‌‌های تروریستی وابسته به جبهه‌النصره در مناطق جنوبی شرق حلب عناصر خود را تهدید کرده است که اگر کسی به تسلیم شدن به ارتش سوریه فکر کند، کشته می‌شود.  
 
خبر دیگر اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته (جمعه 19آذرماه) با طرح کانادا و چند کشور دیگر در مورد سوریه از جمله توقف عملیات در شهر حلب موافقت کرد.
 
کانادا و چند کشور دیگر از جمله ژاپن، کاستاریکا و هلند طرحی را به سازمان ملل متحد ارائه کردند و خواستار توقف فوری عملیات در شهر حلب، لغو محاصره شهرها و تضمین ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق محاصره شده شدند.

این قطعنامه با 122 رأی موافق و 13 رأی مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که دمشق با قطعنامه کانادا درباره آتش‌بس در سوریه که شب گذشته تصویب شد، مخالف است.

وی گفت:‌ هیئت کانادا از همان روز اول در عملیات ائتلاف آمریکا که عملیاتی «غیرقانونی»‌ است و نقض حاکمیت سوریه محسوب می‌شود، شرکت کرد. اقدامات ائتلاف واشنگتن ثابت کرد که این ائتلاف علیه مردم سوریه است نه علیه داعش. رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه کانادا به معنای ادامه تمدید رنج مردم سوریه و حمایت از تروریست هاست.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار