در نشست رسانه‌ای جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی عنوان شد؛

افزودن بخش ویژه مادران و همسران شهدای «مدافع حرم»/ ورود شهرداری و منطقه آزاد کیش به جشنواره

نخستین نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره فیلم ملی پروین اعتصامی با بخش‌های جدید برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ - 10December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشت رسانه‌ای نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی صبح امروز با حضور «مازیار رضاخانی» دبیر جشنواره، «فرناز قیصری‌پور» معاون اجرایی جشنواره و «الهه عطایی» مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

رضاخانی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست با بیان اینکه این رویداد هنری در دو بخش اصلی و کوتاه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره با سختی‌ فراوان تلاش داشته هر ساله یا دو سال یک بار برگزار شود. امسال نهمین دوره آن از 24 تا 26 بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد. در بخش فیلم کوتاه با هشت بخش و جایزه ویژه بهترین زن سال، جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ده سال پیش این جشنواره با عنوان «زنان فیلم‌ساز» شروع به کار کرد اما پس از مدتی به پیشنهاد دوستان و با توجه به نوع خیال پردازی‌های شعر پروین، عنوان آن را با نام «جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی» تغییر دادیم.

دبیر جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی افزود: «کمال تبریزی»، «محمدرضا اصلانی»، «علی معلم» و «پریوش نظری» به ریاست «احمد مسجدجامعی» اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره را تشکیل می‌دهند. شعار این جشنواره توانمندسازی زنان و نشاط خانواده است که بخش فیلم کوتاه را نیز با همین عنوان نام‌گذاری کرده‌ایم.

رضاخانی با بیان اینکه امسال 2 ارگان به طور جدی با جشنواره همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و سازمان منطقه آزاد کیش با این دوره از جشنواره همکاری خواهند کرد. سازمان میراث فرهنگی نیز در دوره‌های گذشته دبیرخانه این جشنواره را در موزه نیاوران تاسیس کرد تا چنین جشنواره‌ای با موضوع نقش زنان شکل بگیرد.

وی درباره اضافه شدن بخش فیلم بلند سینمایی به این جشنواره گفت: این بخش از سال گذشته به جشنواره اضافه شده تا فیلم‌سازان زن که آثارشان در سال گذشته اکران شده، مورد داوری قرار گیرند. شورای سیاست‌گذاری در بخش تقدیری ویژه این دوره جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی تصمیم گرفته است تا «مادران و همسران» شهدای مدافع حرم که با از خود گذشتگی مایه آرامش و امنیت ما هستند را مورد تقدیر قرار دهد.

دبیر جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی عنوان کرد: تفاوت این دوره جشنواره با دوره‌های گذشته به دلیل بخش‌های ویژه‌ از جمله موضوعات «زنان و خانواده شهری»، «زنان و زندگی شهری»، «زنان و حجاب و عفاف»، «زنان و عدالت اجتماعی»، «زنان و محیط زیست» و «زنان و اقتصاد مقاومتی» خواهد بود.

رضاخانی تصریح کرد: همه ساله زنان شاخص ایران از طریق این جشنواره به مردم معرفی می‌شوند. ما تلاش می‌کنیم تا فیلم‌سازان را برای تولید آثار سینمایی درباره این زنان ترغیب کنیم. در بخش جوایز ما بیشترین جوایز را برای فیلم‌هایی از نگاه مخاطبین قرار خواهیم داد و همچنین جایزه ویژه بهترین اسم برای اولین بار در جشنواره در نظر گرفته شده است تا فیلم‌سازان دقت بیشتری برای نام‌گذاری آثارشان داشته باشند.

وی درباره نمایش آثار این جشنواره نیز گفت: پس از جشنواره با حمایت سازمان سینمایی پکیجی از آثار رسیده تهیه خواهد شد و همچنین تلاش خواهیم کرد تا این پکیج در شبکه دو سیما به نمایش در آید.

قیصری‌پور معاون اجرایی جشنواره در ادامه این نشست با بیان اینکه بخش‌های تخصصی جشنواره جوایز ویژه‌ای خواهد داشت اظهار داشت: بخش عکس پرتره مربوط به زنان شاخص ایرانی در رشته‌های فرهنگی و هنری، علمی و دفاع مقدس شامل این بخش است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار