رئیس بنیاد شهید شهرستان رزن خبر داد؛

برگزاری 21 یادواره شهید در شهرستان رزن

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رزن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 یادواره شهید در سطح شهرستان برگزار شده است.
کد خبر: ۲۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ - 11December 2016

به گزارش دفاع پرس از همدان، محسن مصطفوی از انجام آزمایش DNA بر روی دو خانواده جاویدالاثر شهرستان رزن خبرداد و اظهار کرد: با حضور نماینده کمیته جست ‌و جوی مفقودین استان همدان از دو خانواده جاویدالاثر شهرستان رزن به نام‌ های ابوالقاسم علیپور و ابراهیم علی‌ الله‌ جانی نمونه آزمایش DNA در راستای شناسایی پیکر این دو شهید انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن دارای 26 شهید جاویدالاثر است، گفت: هیأتی از استان به رزن سفر می ‌کنند و از تمام خانواده‌ های دارای شهید گمنام، نمونه ‌برداری و آزمایش DNA انجام می ‌دهند که در صورت تطبیق با جواب آزمایش‌ های گرفته شده از شهدای گمنام،‌ خانواده این شهدای والامقام شناسایی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رزن با بیان اینکه از بین خانواده‌ های شهدای جاویدالاثر 22 خانواده مورد نمونه گیری DNA قرار گرفته ‌اند، تصریح کرد: با انجام آزمایش‌ ها دو شهید گمنام به نام‌ های ترابعلی باقری لاجوردی از روستای گندوز از توابع بخش سردرود و محمد نجفی از روستای پشتجین از توابع بخش قروه درجزین در سال های پیشین شناسایی شده ‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نمونه ‌گیری از خانواده‌ های ایثارگر افزود: با توجه به اهمیت شناسایی شهدای گمنام با استفاده از استخوان‌ ها و بقایای پیکرهای مطهر به دست آمده توسط گروه ‌های تفحص، تحقیقات در این حوزه، از سال 82 نمونه گیری از اعضای درجه یک خانواده های شهدای جاویدالاثر برای آزمایشات مربوطه از جمله آزمایش DNA شروع شده و نمونه های اخذ شده به منظور شناسایی در یک بانک اطلاعاتی نگهداری می‌ شوند.

مصطفوی در ادامه از برگزاری 21 یادواره شهدا در شهرستان رزن از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: برگزاری یادواره های شهدا نقش بسزایی در نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد مردم به ویژه جوانان دارد.

وی در پایان از برگزاری مراسم روز شهید؛ اجرای طرح سپاس و همچنین تجلیل از ایثارگران و آزادگان به عنوان بخشی از برنامه ‌های پیش روی این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار اجرای برنامه ‌های فرهنگی، پیگیری مسائل درمانی، اشتغال و همچنین برگزاری کمیسیون های پزشکی از دیگر اقدامات این نهاد به شمار می ‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار