پیام ناجا در آستانه هفته وحدت؛

«هفته وحدت» فرصت مغتنم برای تقويت همگرايی و هم افزايی اهل سنت و تشيع

نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران با تبريک فرا رسيدن هفته وحدت در پيامی اين هفته را فرصت مغتنمی برای تقويت همگرايی و هم افزايی بيش از پيش اهل سنت و تشيع دانست.
کد خبر: ۲۱۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 11December 2016
«هفته وحدت» فرصت مغتنم برای تقويت همگرايی و هم افزايی اهل سنت و تشيعبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، در متن اين پيام آمده است: دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول، که تحت عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است فرصت بسيار ارجمند و معناداري است تا شيعيان و اهل سنت در فضايي آکنده از صميميت و همدلي، در جهت تحقق بسترهاي تقويت و تعميق وحدت و تقريب مذاهب اسلامي گام‌هاي جديد و پر برکتي بردارند.

در شرايط کنوني، دشمن و عواملي که منافع خود را با اتحاد و همبستگي مسلمانان از دست رفته مي‌بينند، تمام سعي و تلاش خود را براي ايجاد اختلاف و تفرقه افکني ميان مسلمانان؛ شيعه و سني به کار بسته‌ و از هيچ اقدامي فروگذار نيستند اما آنچه که امروز در بين مسلمانان، شيعه و سني بايد مورد تاکيد و توجه قرار گيرد، «وحدت کلمه» و اصل قرار دادن آن در راستاي تشکيل امت واحده اسلامي است؛ چراکه استکبار جهاني در جنگ نرم عليه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضادآفريني گسترده‌اي استفاده مي‌کند و با کمک عمّال خود و سرکرده‌هاي گروه‌هاي جاهل و افراطي بر آتش مکتب‌هاي فکري تکفيري مي‌دمد.

وحدت؛ رمز پيروزي و عزت مسلمين، وجهي از نصرت الهي است که از مسير پيوند محبت و الفت قلب‌ها و تاکيد بر اشتراکات بنيادين ديني، بارقه اعجاز را متجلي مي‌سازد تا مسلمين به شکرانه اعتقادي مبادي کلان دين اسلام فراتر از حدود جغرافيايي و تبعيضات و تعصبات قومي، «اتحاد» را رقم زنند.

در حال حاضر با ظهور جريان‌هاي تکفيري، سلفي و... امت اسلامي در شرايط حساسي به سر مي برد و حفظ وحدت و دوري از اختلافات مذهبي بر مسلمانان امري واجب و ضروري است.

ترديدي نيست که هر توفيقي در سايه اتحاد و همدلي تحقق مي‌يابد، بنابراين بايد جهت تقويت پيوند محبت و مودت ميان امت اسلام تمرکز و مجدانه برنامه ريزي کرد و براي زندگي مسالمت آميز بر اساس احترام متبادل، متقابل و به دور از تنازع و مجادله مذهبي و فرقه‌اي با هر عنواني کوشيد.

در اين پيام تاکيد شده است: شايسته است تمام کساني که در انديشه پيشرفت اسلام و مسلمانان هستند، بر شناخت راه تقريب و کاستن از حجم تنازعات ناشي از برخي سياست‌ها که باعث تفرقه شده و راه را براي دشمنان طمعکار جهت سلطه بر بلاد اسلامي باز مي‌کند، هوشيار باشند.

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در پايان اين پيام با تبريک فرا رسيدن خجسته ميلاد برگزيده ترين رسول آسماني حضرت محمد مصطفي(ص) و هم چنين ولادت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت آورده است: مسلمانان جهان چه شيعه و چه سني با درک عميق از موقعيت مسلمين و در شرايط کنوني با آگاهي از پيامدهاي مبارک هفته وحدت از فرصت‌هاي پيش رو در جهت تقويت و انسجام استفاده کرده و با پيروي از منويات مقام معظم رهبري حضرت آيت الله امام خامنه‌اي عزيز(حفظه الله)، در راستاي پيوند شيعه و سني قدم‌هاي مستحکم‌تر بردارند که ان شاءالله به استناد اصل قرآني «واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» مورد توجه و عنايت خداوند متعال قرار خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها