امیردریادار سیاری؛

خلیج فارس انبار انرژی جهان است/ اعزام 43 ناوگروه رزمی برای تأمین امنیت در دریاهای آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را انبار انرژی جهان دانست و گفت: بیش از 60 درصد نفت و 45 درصد گاز جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد و کشورهای ژاپن، هند و چین نیز به منابع انرژی کشور ما وابسته هستند.
کد خبر: ۲۱۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ - 12December 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در همایش حماسه بزرگ جوان انقلابی با شعار جوانان انقلابی، مدافعان ولایت با بیان اینکه ایجاد سیستم پیوسته تحرک که در خدمت تجارت قرار دارد، اهمیت جهانی دسترسی به خشکی جهانی را از طریق دریا نشان می‌دهد، افزود: فرصت برای پیشرفت، توسعه پایدار و افزایش ثروت و فرصت برای کسب منزلت منطقه‌ای و جهانی از جمله اهمیت جهانی دریا است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دریا ابعاد مختلف دارد، تصریح کرد: میزان بهره‌گیری از آن به جغرافیا، سیاست، دولت‌مردان، زندگی مردم و گستردگی سواحل و کیفیت آن بستگی دارد.

امیر دریادارسیاری گفت: جایگاه کشور ما در مرکز بیضی راهبردی انرژی جهان در مرکز واقع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که بیشترین مزیت ترانزیتی را در این مرکز دارد اضافه کرد: این مرکز 71 درصد از ذخایر نفت و 69 درصد از ذخایر گاز جهان را دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس را انبار انرژی جهان دانست و یادآور شد: بیش از 60 درصد نفت و 45 درصد گاز جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد و کشورهای ژاپن، هند و چین نیز به منابع انرژی کشور ما وابسته هستند.

امیر دریادار سیاری ضمن برشمردن دلایل آماج تهدید بودن کشور ما  بیان کرد: موقعیت ژئوپولیتیکی راهبردی کشور، نفت و ذخایر راهبردی منطقه، الهام‌بخشی برای ملت‌های جهان، تقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی با منافع استکبار جهانی، استکبارستیزی و مخالفت با ظلم و ظالم از جمله آنهاست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار دریایی را منوط به داشتن تجهیزات، علم فناوری و نیروی انسانی دانست و گفت: همه عوامل در گرو نیروی انسانی است و نیروی انسانی در گرو داشتن جوان انقلابی ولایت‌مدار و دارای بصیرت است.

 وی خاطرنشان کرد: ایجاد بنادر به عنوان مراکز مواصلاتی حمل و نقل در ابعاد منطقه‌ای، فروش دانش، استفاده از ظرفیت ترانزیت کالا، استفاده از ظرفیت دریا برای ایجاد مشاغل متنوع، حمل و نقل دریایی، استفاده از انرژی دریایی و ظرفیت صنایع گردشگری دریایی را از جمله منافع دریا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزام 43 ناوگروه رزمی برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور در دریاهای آزاد را از کارهای انجام شده ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اضافه کرد: 3 هزار و 836 فروند کشتی‌های اسکورت شده از سال 86 تاکنون، 67 هزار و 257 فروند روگیری انجام شده یگان نظامی و تعداد 89 هزار و 756 فروند یگان غیرنظامی از جمله اقدامات انجام شده ارتش نیروی دریایی است.

امیر دریادار سیاری به ساخت انواع ناوشکن توسط جوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: تا سال 71 کشور ما هیچ اطلاعاتی درباره زیردریایی نداشت اما امروز به جایی رسیدیم که خودمان زیردریایی می‌سازیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار