خزاعی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

سازمان سینمایی دفاع مقدس مراقب تحریف سینمای جنگ باشد

دبیر جشنواره مقاومت گفت: سینمای دفاع مقدس برای انتقال وقایع جنگ به نسل‌های بعد نیازمند تقویت است و مراقبت از تحریف سینمای دفاع مقدس نیز باید از اولویت‌های سازمان سینمایی باشد.
کد خبر: ۲۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 22June 2014

سازمان سینمایی دفاع مقدس مراقب تحریف سینمای جنگ باشد

محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره تلاشهای دشمن برای فراموش شدن دفاع مقدس ملت ایران در برابر جبهه استکباری اظهار کرد: سینمای دفاع مقدس باید رسالت خود را درباره محافظت از جنگ در برابر تهاجمهای جبهه دشمن برای فراموشی و تحریف دفاع مقدس را انجام دهد.

وی با انتقاد از برخی جریانات سینمایی که سعی در تحریف شخصیتها و اتفاقات در جنگ را دارند اذعان کرد: جریان روشنفکر موجود در سینمای ایران سعی دارد تعریف دیگری از دفاع مقدس را برای نسل آینده کشور ارائه دهد که این یک خیانت است.

دبیر جشنواره مقاومت با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط ناگفتههای جنگ برای جلوگیری از تحریفشان بیان کرد: هنوز در دفاع مقدس ناگفتههای زیادی باقی مانده است که باید تلاش کنیم آنها را به ثبت برسانیم تا از خطر تحریف و فراموشی در امان باشند.

خزاعی ایجاد تاریخ مصور دفاع مقدس را یکی از راههای مصون ماند تاریخ کشور در برابر آسیبها دانست و افزود: چرا ما با گذشت سالها از جنگ هنوز نتوانستهایم تاریخچه مصوری از دفاع مقدس داشته باشیم؟ ایجاد تاریخ مصور دفاع مقدس یکی از راههای مصون ماند تاریخچه  دفاع مقدس در برابر آسیبها است.

دبیر جشنواره مقاومت با پیشنهاد ایجاد پژوهشکده برای ثبت آثار هنری دفاع مقدس برای سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: ما باید از تاریخ جنگ محافظت کنیم چون دفاع مقدس بار دیگر برای کشور رخ نمیدهد و آیندگان ما نیاز به این فرهنگ دارند.

وی در پایان تاکید کرد: تمام آثار دفاع مقدس باید در یک مکان مرجع جمع آوری شده و جریان سینمای دفاع مقدس نیز باید تقویت شود. همچنین مواظبت از تحریف سینمای دفاع مقدس باید از اولویتهای سازمان سینمایی باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار