تحلیل گر لبنانی:

انفجارهای بیروت زیر نظر یک کشور عربی منطقه اجرا شد

یکی از تحلیل گران سیاسی لبنان طی سخنانی در مورد انفجارهای اخیر بیروت بیان کرد سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برنامه ریز و عامل اصلی انفجارها در بیروت می باشد.
کد خبر: ۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 18August 2013

انفجارهای بیروت زیر نظر یک کشور عربی منطقه اجرا شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ابراهیم الامین" سردبیر روزنامه "الاخبار" در یک گفتگوی تلوزیونی در مورد ناآرامی ها و خشونت های اخیردر لبنان عنوان داشت سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برنامه ریز و عامل اصلی انفجار در جنوب بیروت می باشد.

ابراهیم الامین در سخنان خود انفجار در بیروت را در ارتباط با حوادث و تحولات در سوریه و لبنان توصیف کرد و بیان داشت دستگاه های اطلاعاتی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس با هدف تضعیف حزب الله و به طور کلی تضعیف محور مقاومت در لبنان و سوریه پشت صحنه انفجارها و خشونت ها در لبنان و برخی حوادث سوریه قرار دارد.

گفتنی است در تازه ترین انفجار در جنوب لبنان که با منفجر شدن یک خودروی بمب گذاری شده روی داد، حداقل 24 تن کشته و بیش از 300 تن دیگر زخمی شدند که عمدتا از شیعیان این کشور محسوب می شوند.

شایان ذکر است در هفته های اخیر و در شرایطی که شاهد پیروزی های ارتش سوریه در مقابل شورشیان این کشور در مناطق مختلف آن بوده ایم، چند عملیات تروریستی در مناطق شیعه نشین بیروت پایتخت لبنان روی داده است و عمدتا منافع و مواضع حزب الله را هدف خود قرار داده اند. در این رابطه می توان بیان داشت در حالی که از زمان آغاز بحران سوریه برخی کشورهای عربی منطقه به خصوص عربستان و قطر با هدف تضعیف محور مقاومت و سقوط دولت بشار اسد انواع کمک های سیاسی و نظامی را به شورشیان سوریه اهدا کرده اند اما به نتیجه مورد نظر خود نرسیده اند، این کشورها در پی اجرای حملاتی علیه شاخه دیگر جبهه مقاومت یعنی حزب الله برآمده اند که انفجارهای اخیر در مناطق شیعه نشین بیروت نشانه آن به شمار می رود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار