در نشست «جایزه ایثار و رسانه» عنوان شد؛

داوری تولیدات ایثار و شهادت توسط اساتید روزنامه‌نگاری ایران

نخستین «جایزه ایثار و رسانه» با شعار «ایثار آگاهانه، رسانه ارزش‌آفرین و جامعه رشد یافته» توسط اساتید برجسته روزنامه‌نگاری ایران داوری می‌شود.
کد خبر: ۲۱۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 13December 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری نخستین «جایزه ایثار و رسانه» با شعار ایثار آگاهانه، رسانه ارزش‌آفرین و جامعه رشدیافته، صبح امروز در موسسه نشرآوران برگزار شد.

«سعید علامیان» دبیر مجمع ایثار و رسانه در ابتدای این نشست با بیان اینکه برگزاری نخستین جایزه ایثار و رسانه حاصل تلاش دو ساله 12 تشکل صنفی و مطبوعاتی با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است، اظهار داشت: این جشنواره از ابتدای تیرماه فراخوان خود را منتشر کرد و در 2 مرحله شامل سه کارگروه جمع‌آوری، طبقه‌بندی آثار، داوری و انتخاب آثار دبیرخانه فعالیت می‌کند.

وی مهمترین دغدغه این جایزه را شفافیت و عدالت برشمرد و گفت: نظر این مجمع بر آن بود که انتخاب داوران و آثار برگزیده مورد قبول جامعه مطبوعاتی بوده، کارها به صورت شفاف انجام شود و داورها با عدالت انجام شود.

داوری تولیدات ایثار و شهادت توسط اساتید روزنامه‌نگاری ایران 

دبیر مجمع ایثار و رسانه گفت: این جشنواره در دو بخش سراسری و استانی در 2 بخش «جهاد و شهادت» و «ایثار اجتماعی» برگزار می‌شود، که در این جشنواره 2 رسانه در موضوع جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی، سه رتبه در بهترین آثار در بخش جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی و سه رتبه و 2 تقدیر در قسمت عکس در بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت و 2 رتبه بهترین رسانه ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت استانی و سه رتبه برای بهترین اثر از ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت در حوزه استان‌ها و مجموعا 23 جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: تاکنون هزار و 9 اثر در بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت، 39 عکس و یک کاریکاتور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. همچنین مهلت ارسال آثار تا دهم دی‌ماه تمدید شده و اختتامیه این جشنواره بعد از دهه فجر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع ایثار و رسانه در خصوص ارسال آثار اظهار داشت: در فراخوان اولیه برای ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد؛ اما در انتها سه اثر به انتخاب صاحب اثر داوری خواهد شد و همچنین در بخش عکس شرکت‌کنندگان می‌توانند در حوزه ایثار اجتماعی پنج فریم و در حوزه جهاد و شهادت پنج فریم عکس برای داوری ارسال کنند، که به رتبه اول هفت سکه، رتبه دوم پنج سکه و رتبه سوم سه سکه تعلق خواهد گرفت. همچنین سایت www.khaneisar.ir برای دریافت آثار و اطلاعات بیشتر در این خصوص در نظر گرفته شده است.

«سعید الفتی» مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست گفت: امیدواریم هفته وحدت هفته ترویج ارزش‌های دینی باشد.

وی در ادامه تقویت فرهنگ عمومی را یکی از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: فرهنگ عمومی در کشور باورهای دینی جامعه است و فرهنگ ایثار از تاثیرگذارترین این باورها در جامعه است. رسانه‌ها باید این مفاهیم را تقویت کنند و وزارت ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا از این حرکت‌های ارزش‌آفرین حمایت کرده و آن‌ها را ترویج کند.

«ولی‌الله دولت‌آبادی» مدیر خانه ایثار و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست در خصوص فعالیت خانه ایثار و مقاومت اظهار داشت: خانه ایثار و مقاومت از سال 93 به همت دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه شکل گرفت.

وی گفت: تدوین کتاب‌های مردمی توسط مردم، اجرای طرح کتابخانه مهربانی و تکریم خانواده رزمندگان و شهدا از مهمترین فعالیت‌های این خانه طی سال‌های اخیر بوده است؛ اما کار اصلی مجمع جایزه ایثار و رسانه است.

مدیر خانه ایثار و مقاومت گفت: نخستین جایزه ایثار و رسانه به منظور ترویج ایثار و فداکاری در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های رسمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، که با این فعالیت‌ها فعالیت‌های رسانه‌ها در این‌خصوص به جامعه نشان داده شده و رسانه‌ها برای اهمیت دادن به ترویج این فرهنگ تشویق شوند.

داوری تولیدات ایثار و شهادت توسط اساتید روزنامه‌نگاری ایران 

عذرا فراهانی، از روزنامه‌نگاران کشور در پایان این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در بخش داوران تلاش کردیم تا کسانی را جمع کنیم که علاوه بر کار حرفه‌ای رسانه خودشان اهل دفاع مقدس و فرهنگ ایثار باشند. داوران در دو بخش ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی انتخاب شدند، که امیدواریم با دوری از سلیقه‌های شخصی کار داوری انجام شود.

وی افزود: آثار دریافتی در 2 بخش داوری خواهند شد. داوران نهایی بخش ایثار و جهاد محمدجواد محقق، علیرضا ملکیان، حسن نمک‌دوز و در بخش ایثار اجتماعی یونس شکرخواه، احمد توکلی و مسعود میری هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار