امیر حاتمی:

استکبارجهانی تمام تلاش خود را برای خاموش کردن نور قرآن به کار گرفته است

جانشین وزیر دفاع گفت: استکبارجهانی‌ با ترویج فرهنگ شیطانی و تصاویر مستهجن تمام تلاش خود را برای خاموش کردن ‌نوای الهی قرآن به کار گرفته است.
کد خبر: ۲۱۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ - 13December 2016
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از‌ روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در ‌اختتامیه ‌سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان شاغل و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق عنایت فرمود تا در جمع شما قرآنیان وزارت دفاع ‌حضور پیدا کنم، اظهار داشت: از کسانی که در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و در واحدهای مختلف برای توسعه و اشاعه آموزش‌های قرآنی، قرائت، تجوید و تلاوت و فهم و معارف قرآنی تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر دارم.   
 
وی با بیان اینکه ‌قرآن کلام میثاق و عهد الهی و یادگار نبی‌ مکرم اسلام(ص) است، افزود: قرآن آنقدر عزیز و کریم و بزرگ است که خداوند متعال خود حفظ آن را به عهده گرفته و این کتاب را از هرگونه دشمنی، خصومت و تلاش‌ برای انحراف و تحریف و لطمه ‌در طول اعصار مختلف حفظ کرده‌ تا ‌به نسل‌های بعد ‌رسیده تا همه از آن بهره‌مند شوند.
 
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه جهل درون و جاهلیت برون به طور مداوم در حال بازآفرینی است، تصریح کرد: ‌آنچه ‌امروز می‌بینیم در مقایسه با دوران جاهلیت قابل قیاس نیست چرا که در دوران جاهلیت نماد جاهلیت زنده به گور کردن دختران بود، اما ‌امروزه جاهلیت برخی کشورها همه انسان‌ها را هدف قرار ‌‌داده و کشتار عظیمی انجام می دهند آن وقت ‌با حیله و تزویر آن را ‌حقوق بشر نامگذاری می‌کنند.
 
امیر حاتمی با بیان اینکه ‌باید قرآن بماند و بعثت و رسالت را مرتب بازآفرینی کند تا انسان ها هدایت شوند، خاطرنشان کرد: ‌امروز جهان بیش از هر عصر دیگری نیازمند بعثت است تا از این طریق بتواند چراغ عقل را بیفروزد و با عدالت، حماسه و گذشت در‌هم آمیزد تا بار دیگر مدینةالنبی به عنوان مدینه فاضل الهی در جای جای جهان ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه مدینه فاضل الهی دست یافتنی است و رؤیا نیست، ادامه داد: دشمنان امروز از هر عنصری برای خاموش کردن نور الهی قرآن استفاده می‌کنند و تمام ‌توانایی، اراده و تلاششان را بر این امر قرار داده‌اند و ‌همه ابزارها ‌را پای کار آورده‌اند تا این نور الهی را خاموش کنند.
 
جانشین وزیر دفاع در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان وزارت دفاع با اشاره به جنگ نرم دشمنان هشدار داد: استکبار جهانی‌ با ترویج فرهنگ شیطانی و تصاویر مستهجن تمام تلاش خود را برای خاموش کردن ‌نوای الهی قرآن به کار  گرفته، اما ‌امروزه جهانیان تشنه‌ فراگیری معارف الهی هستند.
 
امیر حاتمی با بیان اینکه امروز در سراسر جهان گیتی گوش دل برای فراگیری ‌نوای الهی ‌بیشتر شده است، تاکید کرد: ‌وعده الهی به هدایت انسان داده شده است.
 
وی با طرح این سئوال که ‌چرا در صدر اسلام با آن وضعیت‌ نوای الهی در ‌همه عالم فراگیر شد، اضافه کرد: عده‌ای تشنه این نور الهی بودند و آن را گرفتند و در سراسر جهان منتشر کردند‌ و تشنگی، طلب و نیاز  و خواست امروزه بیش از آن دوره است.‌
 
وی با اشاره به گذشت 38 سال از عمر‌ پر برکت جمهوری اسلامی  ایران گفت: در این مدت کوتاه ‌کارهای مهمی برای ترویج و توسعه قرآن در ایران اسلامی انجام شده و امروز در کشورمان با کارهای پژوهشی، پایان‌نامه‌‌ها، ‌مدارس قرآنی و نیروهای انسانی قرآنی‌ که ایجاد شده فرهنگ قرآنی به ‌سراسر جهان گسترش خواهد یافت.‌
 
جانشین وزیر دفاع ‌با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران امروز همه اقشار ‌مخاطب قرآن شده‌اند، اظهار داشت: ‌ فطرت پاک انسان‌ها با تمام ‌کارهایی که برای انحرافش انجام می‌شود از کلام الهی و هدایت الهی استقبال می‌کند و امتداد این راه نیازمند همت بلند است.
 
امیر حاتمی با اشاره به ‌‌فرمایش فرمانده معظم کل قوا ‌برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی ‌تأکید کرد: امروز بحمد الله در وزارت دفاع بیش از 200 حافظ کل قرآن داریم و این نشانگر آن است که وزارت دفاع به جامعه قرآنی نزدیک شده است.
 
جانشین وزیر دفاع ‌با بیان اینکه ‌ماه مبارک رمضان بیش از هزار کلاس در سطح وزارت دفاع برگزار شد، ادامه داد: پس از برپایی این کلاس‌ها، سردار دهقان وزیر محترم دفاع در نشستی خواستار استمرار و برگزاری این جلسات شد.‌
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در نیمه راه برای رسیده به جامعه قرآنی با ویژگی‌های ترسیمی فرماندهی معظم کل قوا هستیم، ‌افزود: هنگامی که به
 
قرآن عمل می‌کنیم و زیر پرچم قرآن قرار می‌گیریم بصیرتمان نسبت به حربه های دشمنان علیه کشور ‌بیشتری می‌شود.
 
امیر حاتمی با بیان اینکه به عنوان مجموعه دفاعی کشور به توسعه قرآن ‌نیاز بیشتری داریم، تاکید کرد: حتماً باید ‌‌سیاست‌گذاری‌هایی که برای ترویج فرهنگ قرآن در بخش‌های مختلف انجام شده توسط سازمان عقیدتی سیاسی به طور جد دنبال ‌شود.
 
جانشین وزیر دفاع با اشاره ‌به آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"  ادامه داد: بحمداله مجموعه همراه و همدلی داریم ‌و هیچ سازمانی ‌در مجموعه وزارت دفاع در اجرای مأموریت‌ها سستی نمی‌کند و همه محکم و با امید پای کار ایستاده‌اند.
 
وی با برشمردن برخی ویژ‌گی‌های ‌جامعه قرآنی گفت: امید داریم شاهد بروز و ظهور این ویژگی‌ها در خانواده‌ها بیش از  پیش باشیم.
 
وی خطاب به کارکنان پایور و وظیفه وزارت دفاع تاکید کرد:  اگر می‌خواهیم پله‌های رسیدن به جامعه قرآنی را سریع‌تر طی کنیم باید به آموزه‌های قرآنی به خوبی عمل کنیم.
 
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه عمل به آموزه‌های قرآنی اولین رسالت جامعه قرآنی است، تصریح کرد: ‌از خدا بخواهیم که اگر در آیه‌ای تدبر کردیم بتوانیم به آن در زندگی عمل کنیم چون برای قرآنیان در این زمینه وظیفه خاص‌تر است و عمل نکردن به آیات قرآن توسط قرآنیان ضرر بیشتری دارد و به قرآن لطمه بیشتری وارد می‌کند.
 
امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن با بسیج ‌تمام توانایی و اراده‌ا‌ش به دنبال ایجاد شبهه در کلام الهی است، افزود: جامعه قرآنی با شناسایی این شبهات پاسخ درخوری به آنها بدهند.
نظر شما
پربیننده ها