دبیر اجرایی همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر خبر داد؛

برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل با حضور قائم مقام وزیر کشور

دبیر اجرایی همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر از برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل با حضور قائم مقام وزیر کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 14December 2016

به گزارش دفاع پرس از رشت، امیر مرادی، دبیر اجرایی همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر در آیین گشایش همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر اظهار داشت: این همایش صبح امروز چهارشنبه  24 آذر ماه با حضور مقیمی قائم مقام وزیر کشور، نجفی استاندار گیلان، مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، معاونین سازمان پدافند غیر عامل کشور  و تعدادی از معاونین وزرا، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل پدافند غیرعامل سراسر کشور، محققین و دانشگاهیان، فرمانداران و مسئولان استانی و انجمن های مردم نهاد  در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش 2 روزه را هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر و حوزه آن در زمینه پدافند غیر عامل دانست و گفت: از 130 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش از سراسر کشور طبق نظر داوران، 70 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که در ایام برگزاری همایش تعدادی از آن ارائه خواهد شد؛ البته مقالات پذیرفته شده در قالب کتاب چاپ خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در سال های متمادی مورد تأکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از موثرترین و پایدارترین اقدام در جهت کاهش آسیب پذیری زیر ساخت ها و نیروی انسانی کشور در برابر تهدیدات خارجی محسوب می شود.

دبیر اجرایی همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر اذعان کرد: خوشبختانه در فضایی که مناطق اطراف کشور عزیزمان پر از درگیری است کشور همیشه سرافراز ایران اسلامی با هدایت های داهیانه ی رهبر معظم انقلاب و تلاش های دولت و تیم دیپلماسی کشورمان در وضعیتی امن و آرام قرار دارد.

وی افزود: تداوم این شرایط مطلوب و نیز دستیابی به موفقیت های بیشتر، نیازمند برنامه ریزی مدون و دوراندیشانه با شناسایی چالش ها در عرصه های مختلف است که می تواند کشور را در برابر هرگونه خطرات احتمالی مصون دارد و این عامل،  توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

وزیر کشور فروردین ماه امسال در حکمی استاندار گیلان را به عنوان رئیس همایش ملی  پدافند غیرعامل حوزه‌ی دریای خزر منصوب کرد.

رحمانی فضلی در این حکم همچنین توسعه‌ی ادبیات پدافند غیرعامل، نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و کاربرد آن در امنیت، پایدارسازی و صیانت از سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ی دریای خزر و بخش‌های مرتبط با آن را از اهداف اصلی همایش سراسری مذکور عنوان و از استاندار گیلان خواسته بود  بسترهای لازم جهت دستیابی به این اهداف را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار