اختصاصی دفاع پرس؛

قاتل کروزهای متجاوز عملیاتی شد/ اتصال سامانه پدافندی «بهمن 57» به رادار

جدیدترین سامانه پدافندی نیروی زمینی ارتش با عنوان «بهمن 57» در آخرین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) نزاجا عملیاتی شد.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 14December 2016
قاتل کروزهای متجاوز عملیاتی شد/ اتصال سامانه پدافندی بهمن به راداربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، جدیدترین سامانه پدافندی نیروی زمینی ارتش در روز پایانی چهارمین رزمایش محمد رسول الله(ص) عملیاتی شد.
 
سامانه پدافندی «بهمن 57 میلی‌متری» که همزمان با روز ارتش(29 فروردین) سال جاری توسط سازمان جهاد خودکفایی نزاجا با حضور فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش در ستاد این نیرو رونمایی شده بود، در جریان رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص)_4 چتر پدافندی خود را بر فراز منطقه عمومی رزمایش گسترده کرد.
 
امیر سرتیپ دوم «سیدمسعود زواره‌ای» رییس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا در خصوص این سامانه پدافندی به خبرنگار ما گفت: این سامانه تاکنون با استفاده از دوربین‌هایی قوی اهداف را شناسایی و مورد اصابت قرار می‌داد اما با تلاش متخصصان در سازمان جهادخودکفایی امروز این سازمان در حال طراحی و ساخت راداری متناسب با مختصات عملیاتی این سامانه پدافندی است.

براساس این گزارش سامانه پدافندی بهمن 57 قادر به درگیری با انواع بالگردها است و با قدرت آتش سنگینی که ایجاد می‌کند، می‌تواند جنگنده بمب‌افکن‌های دشمن را در ارتفاع پست مورد اصابت قرار دهد. همچنین این سامانه به طور ویژه قابلیت درگیری و مقابله با انواع موشک‌های کروز زمینی و دریایی را که به دلیل پرواز در ارتفاع کم از چشم رادارهای مخفی می‌مانند، را داراست.

مدل روسی این سامانه پدافندی که در ارتفاع پست کاربرد دارد، پیش از این بر روی خودروهای زرهی نصب بود و به همین دلیل قدرت سنگین آتش آن موجب اختلال در برخی سیستم‌ها شده و از طرفی فشار ناشی از شلیک پی در پی صدماتی را به این سامانه وارد می‌ساخت و پایداری و استقرار آن را در زمان شلیک با مشکل مواجه می‌کرد. از اینرو نیروی زمینی با تعبیه مدل جدید این سامانه بر روی خودروهای سنگین (تریلی) و ایجاد جک‌های هیدرولیکی در چهار طرف آن، توانست تا حدود بسیار زیادی این نواقص را برطرف کند.

با تغییراتی که در مدل جدید سامانه بهمن 57 صورت گرفته است، این سامانه پدافندی با قابلیت جابه‌جایی سریع و اسکان بهتر با استفاده از دو جک قوی در کناره‌ها و انتها، این سامانه را به یک سامانه خودکششی موثر و تعیین کننده در صحنه نبرد تبدیل کرده است.

سرعت خروج گلوله از لوله این سلاح حدود 1000 متر بر ثانیه است و این سامانه علاوه بر رادار، برای هدایت سلاح از یک سامانه اپتیکی نیز بهره می‌برد. همچنین قدرت نواخت تیر پایدار این توپ بهینه شده، شلیک 120 گلوله در دقیقه است که با توجه به کالیبر آن مقادیر قابل توجهی برای این سلاح محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار