خاطراتی از نگاه «وحدت‌آفرین» رهبر معظم انقلاب

رئیس انجمن شاعران آئینی به مناسبت آغاز هفته وحدت، خاطراتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله وحدت جهان اسلام مطرح کرد.
کد خبر: ۲۱۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ - 14December 2016
خاطراتی از نگاه «وحدت‌آفرین» رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، رئیس انجمن شاعران آئینی به مناسبت آغاز هفته وحدت به 3 خاطره وحدت‌آفرین از مقام معظم رهبری اشاره کرده است.

محمدزمانی می‌گوید:

1ـ در ایام فاطمیه به محضر مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان پرسیدم: با توجه به اینکه برخی روایات مومن را معتقد به ولایت امیرالمومنین(ع) می‌دانند، آیا اخوت و برادری را در آیه «إنما المومنون اخوه» شامل غیر شیعه هم می‌دانید؟ فرمودند: بله، آنها را مومن و برادر می‌دانیم و غیبت آنها را هم جایز نمی‌دانیم و در بحث خارج خودمان درباره غیبت به طور مفصل بحث کرده‌ایم.

پس از آن مشتاق شدم که مباحث ایشان را در بحث غیبت در درس خارج بیاورم، پس از مدتی متن آن درسها را یافتم و مطالعه کردم.حقیقتاً از عمق مطالب و نکات بدیع و علمی ایشان لذت بردم و اهمیت مبحث وحدت اسلامی را بیش از گذشته حس کردم. ای کاش این مباحث منتشر می‌شد و در اختیار همگان قرار می‌گرفت.

2ـ ایام فاطمیه بود، توفیق شرکت در محفل عزاداری با حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) را داشتم. پس از جلسه،‌ لحظاتی نزدیک مقام معظم رهبری نشسته بودم،‌ فرصت را مغتنم شمردم،‌ از ایشان پرسیدم: آیا مجاز هستیم نام خلفا را در شعر یا غیر شعر بیاوریم؟ ایشان فرمودند: اگر دوست دارید در کشورهایی چون پاکستان، عراق و بحرین مسلمانان به جان هم افتند و کشتار شود؛ بله، و اگر دوست ندارید؛ خیر، سپس فرمودند ما که می‌گوییم وحدت، چون اوضاع اسف‌بار در برخی مناطق جهان اسلام را می‌بینیم.

سپس پرسیدم درباره اطرافیان مثل «قنفذ و مغیره» چطور؟ فرمودند: من آن را جایز نمی‌دانم، بعد از آن پرسیدم در نقل حوادث مثل «احراق‌البیت» چطور؟ فرمودند: در آنجا هم باید تدبیر صورت بپذیرد،‌ آنگاه فرمودند: درباره شعر باید گفت ماهیت شعر؛ نقل صرف حوادث و مرثیه‌ها از اول تا آخر چندان سازگار نیست، شعر شما باید آمیزه‌ای از پندها، ادبیات اخلاقی، آموزه‌ها و درسهای مکتب اهل‌بیت (ع)، فضائل و مناقب و سرانجام چند بیتی در گریز به مصائب آنان باشد. فرمودند: آنچه دلها را روشن می‌کند، همین ذکر فضائل و مناقب است.

3ـ این بار هم در ایام فاطمیه در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم: ما در تدارک برگزاری نخستین همایش مجازی شعر وحدت اسلامی هستیم و نظر شما در این باب را می‌خواستم جویا شوم، ایشان فرمودند: تا به امروز گمانم به اندازه یک کتاب قطور در موضوع وحدت اسلامی سخن گفته‌ام.

این را که شنیدم فکر کردم که واقعاً چرا ما از این همه بیانات رهبری در موضوع وحدت غافلیم و چرا چاره‌اندیشی نمی‌کنیم.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها