مروری کوتاه بر زندگی نامه شهید مدافع حرم،سردار حاج ذاکر حیدری؛

از هدایت آتش در توپخانه 60 تا فرمانده ای در حلب

ذاکر حیدری در سال 1363 مسئولیت مرکز اطلاعاتی چهارده معصوم را عهده دار شد و از آنجا هم به سپاه عاشورا منتقل گردید و به عنوان مسئول عملیات سپاه عاشورا در خدمت رزمندگان و بسیجیان دلاور سپاه عاشورا بود تا این اواخر که به خاطر مسائل انتخابات بعد از 33 سال خدمت در خرداد ماه 94 از سپاه بازنشسته گردید و پا به عرصه انتخابات گذاشت تا در سنگر مجلس شورای اسلامی خدمت نماید.
کد خبر: ۲۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ - 18December 2016
به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، ذاکر حیدری دهم آبان ماه 1343 در روستای لله‌لو ورزقان در خانواده‌ای متدین و تلاشگر به دنیا آمد. دوره دبستان را در زادگاه خود و تحصیلات دوره راهنمایی را در شهر ورزقان به پایان برد.

در دوره‌ای که با سال‌های اوج مبارزات ملت مسلمان و انقلابی ایران علیه رژیم طاغوت قرین بود، به همراه دیگر اهالی روستا در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی شرکت داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل بسیج مستضعفین، به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، در سال 1360 به خیل عظیم بسیجیان پیوست و در سال 1361 لباس سبز پاسداری را برتن نمود و جهت حضور در عرصه‌های جنگ حق علیه باطل راهی جبهه های نبرد شد و دوره‌های تخصصی آموزش‌های نظامی را در رده‌های مختلف طی کرد و در مدت کوتاهی علوم و فنون دیده بانی و هدایت آتش توپخانه را آموخت.

درسال 1363 پدرش را از دست داد و مسولیت سرپرستی خانواده را بردوش گرفت. وی در عملیات‌های بیت المقدس، والفجر 2، والفجر4، بدر،  والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5  در سمت‌های دیده‌بان،  فرمانده آتشبار و فرمانده گردان انجام وظیفه کرد و در این عملیات‌ها دو بار نیز مجروح شد. همچنین در پاکسازی مناطق شمالغرب کشور از لوث وجود ضد انقلاب نیز فعالیت‌های بسیاری انجام داد.

سال 1366 به گروه توپخانه 60 رسالت منتقل گردید و به عنوان مسئول عملیات گروه توپخانه 60 رسالت انجام وظیفه نمود و بعد از پذیرش قطعنامه در خدمت سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی به عنوان افسر تخصص قرارگاه حمزه سیده الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و همچنین مسئول عملیات گروه توپخانه 60 رسالت انجام وظیفه نمود و بعد ها به عنوان جانشین گروه توپخانه 60 رسالت تا سال 1383 را عهده گرفت.

سپس در سال 1363 مسئولیت مرکز اطلاعاتی چهارده معصوم را عهده دار شد و از آنجا هم به سپاه عاشورا منتقل گردید و به عنوان مسئول عملیات سپاه عاشورا در خدمت رزمندگان و بسیجیان دلاور سپاه عاشورا بود تا این اواخر که به خاطر مسائل انتخابات بعد از 33 سال خدمت در خرداد ماه 94 از سپاه بازنشسته گردید و پا به عرصه انتخابات گذاشت تا در سنگر مجلس شورای اسلامی خدمت نماید.

نهایتا این شهید سرافراز جامانده از قافله شهدا جهت دفاع از حرم آل الله و حضرت زینب کبری (س) در 9 آبانماه 95 مورخه در کسوت مستشاری مدیریت، آموزش، سازماندهی و هدایت توپخانه در حلب سوریه به آرزوی دیرینه اش شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار