سردار اشتری در همایش «ایمنی نیروهای مسلح»:

تأمين ايمنی و سلامت مهمترين رويکرد پيشگيری از مخاطرات است

فرمانده نيروی انتظامی از مهمترين برنامه‌ها و راهکارهای تأمين ايمنی و سلامت را رويکرد پيشگيری از مخاطرات اعلام کرد و گفت: با اين رويکرد علاوه بر ارتقاء کيفيت زندگی، محيط کار، تجهيزات، تأسيسات، امکانات و منابع سازماني را حفظ خواهيم کرد.
کد خبر: ۲۱۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ - 14December 2016
تأمين ايمنی و سلامت مهمترين رويکرد پيشگيری از مخاطرات استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسين اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارمين همايش مشترک ايمنی نيروهای مسلح و جشنواره امام هادی(ع) که در ستاد فرماندهی نيروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: ايمنی، سلامت و محيط زيست موضوعاتی انسانی هستند و به همين دليل جزو مهمترين اجزای فرماندهي و مديريت در نيروهای مسلح محسوب می‌شوند.

وی با بيان اين که جان انسان از ديدگاه الهي در جايگاه بسيار بالايي قرار دارد به آيه 32 سوره مبارکه مائده اشاره کرد که می‌‌فرمايد: هر کس جان يک انسان را نجات دهد همانند اين است که جان همه انسان‌ها را نجات داده است.

اشتری افزود: فرماندهی در نيروهای مسلح يک تعهد جامع، يک مسئوليت فراگير و همه جانبه و يک رسالت خطير است و فرمانده مسئول تمام اعمال، رخدادها و رويدادهايي است که در يگان تحت مسئوليت او اتفاق می‌افتد. لذا ايمنی از مسئوليت‌های ذاتي همه فرماندهان است و فرماندهان موظفند در اجراي کليه مأموريت‌ها الزامات ايمنی را رعايت و ايمن سازي مأموريت‌های سازمانی را قبل از هر اقدامی سرلوحه کار قرار داده تا موجب حفظ سرمايه‌های انسانی و منابع سازمانی شود.

فرمانده ناجا با بيان اينکه سلامت و محيط زيست مهمترين نقش را بر عهده دارد، گفت: مهمترين برنامه‌ها و راهکارهای ما برای تأمين ايمنی و سلامت رويکرد پيشگيری از مخاطرات است. که با اين رويکرد علاوه بر ارتقاء کيفيت زندگی و محيط کار، تجهيزات، تأسيسات، امکانات و منابع سازمانی را حفظ می‌کنيم.

اين مقام ارشد انتظامی ادامه داد: فرهنگ سازماني نيروهاي مسلح در ارتباط با ايمني، سلامت و محيط زيست، فرهنگ غني و قابل اتکايي است که به طور مستمر و مرتب به روزرساني مي‌شود و ان شاءالله با سرلوحه قرار دادن آن بتوانيم در راستاي کاهش مخاطرات و بهبود شرايط موجود تلاش کنيم.

سردار اشتری افزود: همه کارکنان به نوبه خود از اعمال و رفتاری که ايمنی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، پرهيز کنند و ايمني را سرلوحه فعاليت‌های خود قرار دهند.

وي در پايان ترويج و توسعه فرهنگ سلامت، ايمني و محيط زيست در بين کارکنان را ضروري دانست و گفت: توجه به اثر مثبت و غيرقابل انکار علم، دانش و تجربه در ايمن سازي نفرات و تجهيزات سازماني و تشويق و ترويج پژوهش در اين زمينه نقش موثري دارد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها