فرمانده سپاه نینوا گلستان:

بیش از ۴۴۵ هزار سند از شهدای استان گلستان جمع‌آوری شد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: تاکنون بیش از ۴۴۵ هزار سند از ۴ هزار شهید استان گلستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۲۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ - 15December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار رحمت الله صادقی» فرمانده سپاه نینوا گلستان صبح امروز در اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان  اظهار داشت: آنان که با همت راسخ و اراده بلند به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس حاضر شدند و با جان و مال به دفاع از جمهوری اسلامی پرداختند و طلایئه داران هشت سال دفاع مقدس شدند.

وی با گرامیداشت هفته وحدت، افزود:  استان گلستان با جمعیت نزدیک به یک میلیون و 900 هزار نفر که 60 درصد آن  تشیع و 40 درصد اهل تسنن هستند و با زبان و گویش‎های مختلف در وحدت در زیر پرچم رهبری به تلاش و کوشش مشغول هستند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه از سال 1341 تا 1342  سال‎های افتخارات مردم این استان بشمار می‎رود و گفت: مردم استان گلستان در طی این سال‎ها  به حمایت از امام (ره) پرداختند و مهمترین نشانه این ولایتمداری را با قیام خود در  5 آذر 1358 به نمایش گذاشتند و این سال  در امسال به شورای عالی فرهنگی در تقویم به ثبت رسیده است.

صادقی یادآور شد: مردم ولایتمدار استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‎های مختلف امینتی و اجتماعی و سیاسی به مقابله با توطئه‎های انقلاب در سراسر کشور به ویژه در گنبدکاووس ایستادند و با صلابت از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

وی گفت: مردم از آغاز پیروزی با بصیرت همواره گوش به فرمان ولی امر خود بوده و هستند و به صورتی که در سال 88 در مقابله با فتنه باطل، مردانه ایستادند و یک روز زودتر از 9 دی به مقابله با توطئه‎گران پرداختند علاوه بر این مردم گلستان از سال 61 تا سال 65 نقش عظیمی در بازسازی عملیات جنگی در مناطقی مانند سوسنگرد، کرمانشاه و خلیج فارس ایفا کردند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: حال در طول این سال‎ها مردم استان گلستان میلیاردها ریال کمک‎های نقدی و هزاران تن کالا و اجناس به اضافه ماشین‎آلات به مناطق جنگی ارسال کردند.

وی تاکید کرد: زمان زیادی از هشت سال دفاع مقدس می‎گذرد اما درب جهاد و شهادت بر روی گلستانی‎ها باز بوده و در سال‎های اخیر 49 شهید منا تقدیم کردیم و همچنین 10 شهید مدافع حرم داشتیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان به شهدای استان گلستان اشاره کرد و افزود: از 4 هزار شهید استان گلستان  277 شهید نیروی انتظامی، 2 هزار و 333 نفر بسیجی ، 66 شهید نفاق و ترور و 49 شهید منا را استان گلستان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

صادقی یادآور شد: 42 طرح پژوهشی در حوزه نشر ارزش‎های دفاع مقدس در استان گلستان و 66 پایان‎نامه و پژوهش دانشگاهی در دانشگاه‎های استان گلستان در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری تبیین شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: تاکنون 3 هزار و 929 پرونده برای شهدای استان تشکیل شده و 4454 هزار سند ، 5 هزار و 1000 ساعت فیلم از فعالیت رزمندگان در مناطق عملیاتی تهیه شده و همچنین 117 عنوان کتاب در قالب تاریخ، شعر، خاطره و رمان درباره انقلاب و جنگ نوشته و چاپ شده است.

وی افزود: برای خانواده های نیازمند نیز بسته های حمایتی تهیه شده که هدیه شهداست و روز میلاد حضرت رسول تقدیم خانواده های نیازمند می‎شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: برگزاری چندین کنگره، کرسی های آزاداندیشی، المپیادهای ورزشی، احداث یادمان شهدای گمنام، دهکده مقاومت، بوستان های شهدا، ساخت تندیس اجلاسیه از جمله دیگر برنامه‎های این اجلاسیه در این مدت بود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار