سردار شرفی:

تحول در کلانتری ها نيازمند دانش و اخلاق محوری است

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: تمرکز بر ارائه شايسته ترين خدمات انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه ها از اولويت های این پليس است.
کد خبر: ۲۱۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ - 15December 2016
تحول در کلانتری ها نيازمند دانش و اخلاق محوری استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا در آيين بزرگداشت هفته وحدت و پژوهش با تبريک اعياد ماه ربيع الاول و ميلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اهميت پژوهش در پيشبرد اهداف، اظهار کرد: تحقيق و پژوهش و حرکت بر مبنای علم و تحقيق از زيرساخت هاي توسعه نظم و امنيت در جامعه است.

وی با اشاره به وضعيت امروز جامعه و نقش تکنولوژي و فناوري در گسترش ارتباطات، افزود: نمي توان بدون تحقيق، نيازسنجي و فناوري در عرصه توليد امنيت و تقويت آن موفق عمل کرد بنابراين در راستاي ارتقاء خدمات دهي انتظامي به مردم به کارگيري و استفاده از اين شاخصه ها را از ضروريات مي دانيم.

رئيس پليس پيشگيري ناجا، تمرکز بر ارائه شايسته ترين خدمات انتظامي در کلانتري و پاسگاه ها را از اولويت هاي اين پليس عنوان کرد و گفت: در اين راستا از بهبود و زيباسازي محيط فيزيکي تا ارتقاء مهارت هاي علمي، رفتاري و عملي کارکنان برنامه ريزي و اجرايي شده است.

وي با بيان اينکه بهبود و زيباسازي محيط فيزيکي در مراکز انتظامي ظرفيتي براي ارتقاء ميزان رضايت مندي مراجعه کنندگان است، تصريح کرد: در کنار اين مولفه، اخلاق مداري توأم با رسيدگي سريع و دقيق به مطالبات مردمي نيز کارآمد است بنابراين استفاده از فناوري هاي به روز و نوين را در عرصه ارائه خدمات انتظامي موثر و تأثيرگذار مي دانيم.

اين مقام عالي انتظامي با اشاره به مأموريت هاي متنوع و گسترده پليس پيشگيري، اضافه کرد: در راستاي اجراي موفقيت آميز مأموريت ها برنامه ريزي دقيقي صورت مي گيرد و حين عملياتي شدن مأموريت ها علاوه بر تجربه بر دانش روز نيز تکيه مي کنيم؛ در کنار تمام اين فرآيند، موفقيت در مأموريت هاي مان را مديون اقدامات جهادي و بسيجي وار هستيم.

وي با بيان اينکه آموزش يکي از برنامه هاي متداول اين پليس است، عنوان کرد: در راستاي ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان دوره هاي آموزشي متنوع و همچنين کارگاه هاي تجربي برگزار کرديم که خوشبختانه موثر نيز بوده است.

سردار شرفي، تمرکز بر تحقيق و پژوهش را از برنامه هاي اولويت دار پليس پيشگيري عنوان کرد و افزود: بايد همواره به دنبال دانش افزايي و پژوهش محوري باشيم و مبناي مأموريت هايمان را بهره وري از تجربه، آموزش و ارزيابي قرار دهيم.

وي در ادامه با اشاره به رونمايي از سامانه رخدادهاي انتظامي، خاطرنشان کرد: اين سامانه شامل سامانه پيامکي، افراد، خودروهاي تحت تعقيب و مهندسي مي شود؛ در گذشته رسيدگي به پرونده ها نياز به حضور فيزيکي ارباب رجوع داشت و اين فرآيند زمان و هزينه بر بود اما امروز با به کارگيري سامانه هاي انتظامي فرآيند پيگيري پرونده ها به صورت پيامک به افراد اطلاع رساني مي شود.

سردار شرفي اشاره کرد: در واقع پيگيري و تحقق اين امر علاوه بر سرعت بخشي به تحقق تبصره 175 و 176 قانون آيين دادرسي کيفري است که بخشي از خدمات انتظامي و قضائي به صورت الکترونيکي در راستاي تسريع و تسهيل خدمات انجام شود که خوشبختانه با حمايت فرمانده محترم ناجا، پليس پيشگيري در اين امر پيشقدم شد.

وي با اشاره به کارکردهاي سامانه رخدادهاي انتظامي، اضافه کرد: اين سامانه قابليت دارد با ثبت مشخصات افراد چنانچه فردي تحت تعقيب بود و به مراکزي مراجعه کرد شناسايي شود؛ اين سامانه فرآيند شناسايي و دستگيري متخلفان را تسريع مي کند.

رئيس پليس پيشگيري ناجا درباره کارکرد سامانه مهندسي، گفت: ثبت اطلاعات دقيق از الزامات مديريت کلان است، امروز با استفاده از اين سامانه مي توانيم از تمام زوايا و ابعاد اماکن تحت اختيار پليس پيشگيري گزارش دقيقي ارائه کنيم، در واقع در اين سامانه اطلاعات مربوط به اماکن پليس پيشگيري ثبت شده است.

وي با تأکيد بر اينکه تحول در کلانتري ها و مراکز انتظامي نيازمند دانش محوري است، گفت: ارائه بهترين خدمات انتظامي از برنامه هاي اولويت دار پليس پيشگيري است، پيگيري و تحقق اين مهم محدود و محصور به يک زمان خاص نيست و به جد مطالبات مقام معظم رهبري در خصوص تحول در خدمات دهي به شهروندان در مراکز انتظامي را دنبال مي کنيم.

سردار شرفي در پايان با بيان اينکه هر موفقيتي در پليس پيشگيري را مرهون تلاش تک تک کارکنان هستيم، گفت: هدف ما خدمتگزاري است و اميد داريم که سربازي لايق براي امام زمان(عج) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) باشيم.

گفتني است، در اين همايش از برخي مسئولان پليس پيشگيري تقدير شد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار