مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

یادمان شهدای گمنام «کهک» مرکز فرهنگی زیارتی می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: یادمان دو شهید گمنام شهر کهک به مرکز فرهنگی زیارتی این شهر تبدیل می شود.
کد خبر: ۲۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 15December 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی در جلسه ای که با حضور بخشدار، امام جمعه، رئیس شورای اسلامی، نمایندگان سپاه، بنیاد شهید، ناجا و دیگر مسئولان بخش کهک به همراه تعدادی از ایثارگران و پدران شهدای بخش در محل بخشداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام هفته وحدت، همدلی و همراهی مسئولان بخش در پیگیری احداث یادمان دو شهید گمنام کهک را ستود و اظهار داشت: یادمان های شهدا فضاها و مکانهای معنوی الهام بخش و هدایتگری هستند که آحاد جامعه بخصوص جوانان عزیز را در پیمودن راه نورانی آنان و اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی، رهنمون می سازند.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و جذب اعتبارات مربوطه از سوی مسئولان بخش با همکاری اداره کل حفظ آثار و خیّرین و... افزود: یادمان شهدای گمنام کهک به گونه ای طراحی و احداث خواهد شد که دربرگیرنده فضای فرهنگی زیارتی مناسبی در منطقه برای برگزاری مراسم و مناسبت ها و نیز اقدامی در جهت حفظ یاد و خاطره و مرام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گردد.

ابوالفضل خوبرو بخشدار و رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام کهک نیز در این جلسه از ارائه طرح پیشنهادی احداث بنای یادمان و مرکز فرهنگی شهدای گمنام تا هفته آینده و آغاز احداث آن از ماه آینده خبر داد.

دو شهید والامقام گمنام 19 ساله و 20 ساله مربوط به عملیات محرم در منطقه زبیدات و عملیات خیبر در جزیره مجنون، در تاریخ 23 اسفند سال 94 همزمان با ایام فاطمیه(س)، طی مراسم باشکوهی در قم تشییع و پس از انتقال به کهک در تپه نورالشهدای این شهر در جوار آستان مقدس امامزاده زینب خاتون(س) به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها