آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه:

فتح شیرین حلب نشانه مقاومت بود/ هدف دشمن از جنگ در منطقه فراموشی مسئله فلسطین است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مقاومت مردم بود که حلب را به پیروزی رساند، گفت: دشمن با ایجاد اینگونه حوادث می‌خواهد فلسطین به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۲۱۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ - 16December 2016
فتح شیرین حلب نشانه مقاومت بود/ هدف دشمن از جنگ در منطقه، فراموشی مسئله فلسطین است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: در دوره آخر‌الزمان مشکلات به‌اندازه‌ای برای جهان اسلام زیاد می‌شود که زمانی که یک نفر از قبر کسی عبور می‌کند و می‌بیند مرده‌ای در دل خاک است می‌گوید کاش من به‌جای تو خوابیده بودم، لذا همه مردم به‌ویژه جوانان که دعای آنها مستجاب است، برای فرج امام زمان(عج) دعای بسیار کنند.

وی افزود: سؤال پیش می‌آید این بی‌سروسامانی که در دنیا وجود دارد، سرمنشأ آن از کجاست؟ و از کجا شروع می‌شود؟ در پاسخ باید گفت یک نقطه آن دجال و نقطه دیگر نیز سفیانی است. در حقیقت دجال طبق احادیث کافر است و سفیانی نیز در کشورهای مسلمان وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: سفیانی که در دست دجال است، هم‌اکنون هم می‌بینیم جهان اسلام را به‌هم می‌ریزند. اوضاع امروز این‌چنین است، در مسئله حلب و سوریه نیز این موضوع را به‌وضوح مشاهده می‌کنید.

امامی کاشانی در ادامه اضافه کرد: مفتی اعظم سوریه اخیراً صحبتی داشت که من از او و همچنین عزیزانی که به مناسبت هفته وحدت به کشورمان آمدند تشکر می‌کنم،‌ همچنین لازم است از دست‌اندرکاران کنفرانس اسلامی نیز تشکر کنم.

وی ادامه داد: حلب نقطه‌ای بود که در آن آمریکا (در حقیقت دجال کنونی) به آن نفوذ کرد. دجال در واقع بر آمریکا و صهیونستی و سفیانی بر آل سعود و تکفیری‌ها مطابقت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: خدا را شاکریم که حلب آزاد شد و مسلمانان بر کفر پیروز شدند. در حقیقت مردم حلب بر دار و دسته سفیانی‌ها و دجال پیروز شدند و نتیجه آن عقب‌نشینی دجال و سفیانی‌ها بود.

وی در ادامه ضمن تبریک به مردم سوریه در پی آزادسازی حلب عنوان کرد: این مقاومت مردم بود که حلب را به پیروزی رساند. در حقیقت فتح شیرین حلب نتیجه مقاومت بود. رهبر معظم انقلاب نیز به تازگی خطاب به دوستان جهاد و جنبش اسلامی فرمودند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و دشمن با ایجاد اینگونه حوادث می‌خواهد فلسطین به فراموشی سپرده شود.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صبر و استقامت تنها راه مقابله با استکبار است، استقامت در حقیقت راه نجات اسلام است و راه خذلان و بدبختی صهیونیست‌ها و کفر، مقاومت است. به‌زودی صهیونیست‌ها نابود می‌شوند، ان‌شاءالله تمام سوریه و همچنین عراق به‌ زودی از قوم خبیث تکفیری‌ها و داعش نجات پیدا خواهد کرد؛ چراکه این گروهک‌ها اسلام را به میل خود معنا می‌کنند و حقایق را وارونه نشان می‌دهند.

وی با اشاره به تصویب طرح تمدید ده‌ساله تحریم‌‌های ایران از سوی سنای آمریکا عنوان کرد: استکبار همواره حقایق را وارونه معنا می‌کند همان‌گونه که درباره تمدید تحریم‌ ده‌ساله دیدیم، تهدیدها را تمدید کردند و بعد گفتند تمدید نقض توافق هسته‌ای نیست. آنها قرار بود این کار را انجام ندهند چرا اوباما از وتو خودداری کرد؟! این همان عهدشکنی و دروغ است.

خطب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی صداقت، امانت و تقوای خود که براساس عقل و دین استوار است را به دنیا نشان داد و دنیا دید که آمریکایی‌ها عهدشکن هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها