بامروت‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

سازمان سینمایی دفاع مقدس قهرمانان جنگ را به مردم معرفی کند

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار گفت: دفاع مقدس تنها ژانری است که نیاز به قهرمان پردازی ندارد، زیرا در این جریان قهرمانان واقعی بسیاری وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 22June 2014

سازمان سینمایی دفاع مقدس قهرمانان جنگ را به مردم معرفی کند

حامد بامروتنژاد دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به دور جدید اکرانهای مردمی عمار در سراسر کشور اظهار کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار برای مردمی ماندن تلاش میکند و در این راستا نمیخواهد یک جشنواره مقطعی در فصل خاصی از سال باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامههای عمار تداوم برنامههای سینما در فاصله دو جشنواره است که با اکران فیلم، نشستهای نقد هفتگی به فیلم سازان و جامعه ضرورت زمان را عرضه میکنیم.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اکران آثار مربوط به فتنه 88 در اکرانهای جدید مردمی عمار اذعان کرد: اکرانهای مردمی جشنواره عمار به مناسبت فتنه 88 نقاط خاصی را در ذهن بچههای فرهنگی انقلاب اسلامی تداعی میکند.

بامروتنژاد در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به نشست آینده نگری سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن تاکید بر مملو بودن دفاع مقدس از داستانهای واقعی و عدم نیاز به داستان پردازی بیان کرد: دفاع مقدس تنها جریانی تاریخی کشور در تاریخ معاصر است که قهرمانان زیادی را پرورانده و به قدری داستان و قصه دراماتیک دارد که نیاز به قصه پردازی ندارد.

وی نبود قهرمان پردازی در ژانرهای سینمای ایران را یکی از ضعفهای این عرصه دانست و گفت: دفاع مقدس تنها ژانری است که نیازی به قهرمان پردازی ندارد بلکه در این جریان ما قهرمانان واقعی بسیاری داریم. دفاع مقدس مملو از قهرمان برای قصههای سینماست، سازمان سینمایی قرمانان دفاع مقدس را به مردم معرفی کند.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در پایان گفت: دوستان ما در حوزه دفاع مقدس داستانهای واقع را در قسمت تاریخ شفاهی دفاع مقدس استخراج میکنند و داستانهای خوبی را برای فیلمنامه مینویسند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار