سرهنگ اعظمی مقدم خبر داد؛

روند رو به رشد پليس در مبارزه با جرايم اقتصادی/ ضرورت آموزش و ارتقاء تخصص و توانمندی کارآگاهان

معاون مبارزه با جرايم اقتصادی پليس آگاهی ناجا از روند رو به رشد پليس در اين حوزه طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: کارآگاهان پليس بايد به سطحی از توانمندی برسند که علاوه بر قابليت شناسايی، پی‌جويی و مستندسازی جرايم اقتصادی، قادر به مصاحبه، بازجويی، تحقيق و بررسی باشند.
کد خبر: ۲۱۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ - 18December 2016

روند رو به رشد پليس در مبارزه با جرايم اقتصادی/ ضرورت آموزش و ارتقاء تخصص و توانمندی کارآگاهانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «مجيد اعظمی مقدم» معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: مبارزه با جرايم اقتصادي، حوزه‌اي کاملاً حرفه‌اي است و ورود پليس در اين بخش علاوه بر آشنايي با جرايم و تخلفات آن، تخصص و توانمندي خاصي را مي‌طلبد.

وي، دانش اقتصادي را اولين اصل پليس مبارزه با جرايم اقتصادي دانست و با اشاره به برگزاري دوره‌هايي براي ماموران پليس اين حوزه در راستاي ارتقاء دانش و تخصص آنها، گفت: کارآگاهان پليس بايد به سطحي از توانمندي برسند که علاوه بر قابليت شناسايي، پي جويي و مستندسازي جرايم اقتصادي، قادر به مصاحبه، بازجويي، تحقيق و بررسي باشند.

اعظمي مقدم با اشاره به موضوع پيچيدگي و پويا بودن جرايم که طي اين سال‌ها به سرعت تغيير چهره، روش و استراتژي مي‌دهند، گفت: از اهداف ديگر اين دوره‌ها به اشتراک گذاشتن آخرين شيوه و شگردها، دستاوردها، يافته‌ها و کشفيات است که ضمن شناسايي، روش‌هاي مقابله با آن و همچنين نقاط قوت و ضعف را مورد بررسي و تحليل قرار مي‌دهيم.

وي، بر آسيب شناسي فعاليت‌هاي جرايم اقتصادي تاکيد کرد و گفت: در اين دوره‌ها، براي نماينده هر يک از استان‌ها اين فرصت فراهم مي‌شود تا در يک محيط کاملا کارشناسي و تخصصي ديدگاه‌ها، نظرات، آسيب‌ها و چالش‌ها را به اشتراک بگذارند و براي آن راه حل و پاسخ مناسبي پيدا کرده تا بتوانند دستيابي به نتايج را ارتقاء دهند.

معاون مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي ناجا تصريح کرد: از ابتداي تشکيل پليس مبارزه با جرايم اقتصادي، دوره‌هاي آموزشي مختلفي سالانه يکبار به صورت مستمر و مشترک در درون و برون سازمان برگزار مي‌شود.

اين مقام انتظامي ادامه داد: درصدد هستيم تا سطح آموزش‌ها به گونه‌اي باشد که هريک از فراگيران بتوانند به عنوان مربي در استان محل خدمتشان، اين دانش را به ديگر کارکنان اين حوزه منتقل کنند.

سرهنگ اعظمي مقدم ادامه داد: مبارزه با اختلاس، جرايم بانکي، زمين خواري، فرار مالياتي و پولشويي از اولويت‌هاي حوزه جرايم اقتصادي در اين آموزش‌ها به شمار مي‌آيد.

وي به رشد قابل قبول عملکرد پليس مبارزه با جرايم اقتصادي طي 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش زيادي از اين رشد مربوط به آموزش‌هاي ارائه شده، تعامل‌هاي درون و برون سازماني و نيز احصاء معايب و کاستي‌ها و رفع آن است.

معاون مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي ناجا به برگزاري دوره‌هاي آموزشي در استان‌ها، اشاره کرد و گفت: در اين دوره‌هاي آموزشي از اساتيد مجرب و متخصص در بخش‌هاي کشف جرم، حقوقي و... در راستاي انتقال تجارب و اطلاعات به فراگيران بهره مي‌بريم.

سرهنگ اعظمي مقدم در پایان گفت: پليس مبارزه با جرايم اقتصادي عليرغم محدويت‌ها با پشتکار، انگيزه و حمايت‌هاي ويژه فرمانده محترم نيروي انتظامي و سردار مقيمي رئيس پليس آگاهي ناجا توانسته روند رو به رشدي را طي کند اما به اين سطح راضي نيستيم؛ درصدد هستيم اين پليس به يک مرجع کاملا حرفه‌اي و تخصصي تبديل شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار