دادستان کل کشور از مواضع دوگانه غرب در قبال حقوق بشرانتقاد کرد

«حجت الاسلام والمسلمین منتظری» در دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا و هیات همراه با طرح سوالاتی نسبت به اتخاذ مواضع دوگانه غرب در قبال موضوع حقوق بشر انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۱۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ - 18December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفرمنتظری در این دیدار ضمن خوشامدگویی و آرزوی سفری خوش برای فیلیپو پاترونی گریفی، اظهارکرد: ما درباره مسائل حقوقی از لحاظ مبنایی با کشورهای غربی خصوصا آمریکا، انگلیس و فرانسه، حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وی افزود: پیشنهاد ما به غرب این بوده است که در یک فضای کاملا علمی و حقوقی و به دور از هیاهوهای سیاسی پیرامون حقوق بشر، پرسش و پاسخ های دو سویه داشته باشیم.

منتظری با طرح سوالاتی مبنی برسکوت غرب در قبال جنایات حقوق بشری در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و ...، از هیات ایتالیایی خواست به این سوال پاسخ دهند که « آیا محکومیت قضایی یک مجرم درجمهوری اسلامی طبق موازین و قوانین داخلی نقض حقوق بشر است یا کشتار فجیع انسانهای بی دفاع و بیگناه اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودک و خردسال؟»

دادستان کل کشور با انتقاد از مواضع دوگانه غرب در قبال موضوعات حقوق بشری خواستار ورود جدی جوامع حقوقی اروپا برای رفع چالش تناقضات غرب در حوزه حقوق بشر و تنویر افکار عمومی جهان پیرامون این مواضع دوگانه شد.

منتظری همچنین با اشاره به مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا بویژه ایتالیا بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریعتر توافقات انجام گرفته و به کار بستن تئوریها در میدان عمل تاکید کرد.

** برای محکوم کردن جنایات درسطح جهان نیازمند اجماع درمیان سیاسیون هستیم

فیلیپو پاترونی گریفی معاون شورای حکومتی ایتالیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، با پذیرش انتقادات دادستان کل کشور گفت: تلاش ما این است که برای محکوم کردن جنایات وحشیانه در سطح جهان، اجماعی در میان سیاسیون حاصل کنیم.
یکی از اعضای هیات ایتالیایی نیز با ارائه گزارشی از روند مذاکرات حقوق بشری میان ایران و ایتالیا، مدل این مذاکرات را الگویی برای سایر کشورهای اروپایی دانست و از پیشرفت این گفت وگوها خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار