ابلاغ پیام تشکر «ظریف» از مردم و دولت عراق برای پذیرایی از زوار اربعین

معاون وزیر امور خارجه کشورمان (عصر یکشنبه) در مراسم افتتاح ساختمان جدید سرکنسولگری ایران در کربلای معلا، تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه ایران را به دولت و مردم عراق بخاطر پذیرایی شایسته از زوار اربعین حسینی ابلاغ کرد.
کد خبر: ۲۱۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ - 18December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ساختمان جدید سرکنسولگری ایران در کربلا با حضور عقیل الطریحی استاندار ، مقام های محلی، مسئولان عتبه حسینی و عباسی و احزاب و گروه ها نیز سفیر ایران در بغداد و مسئولان نمایندگی جمهوری اسلامی ایرانی در عراق، افتتاح شد.

ساختمان جدید سرکنسولگری ایران در کربلا در زمینی به مساحت 8 هزار متر با امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تسهیل امور زائران ایرانی و همچنین اتباع عراقی که قصد سفرهای زیارتی و سیاحتی به ایران را دارند، احداث شده است.

میهمانان مراسم افتتاحیه از بخش های مختلف سرکنسولگری ایران در کربلا که شامل سالن های ویژه مراجعان و همچنین سالن همایش ها و اجتماعات و نیز بخش های اداری می شود، بازدید کردند.

در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی، از جانب ملت و دولت ایران از دولت و مردم عراق و نیز مردم و مقام های استان های کربلا و نجف بخاطر پذیرایی گرم از زائران حسینی در اربعین امسال تشکر کرد و گفت که دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از وی خواسته است تا پیام تشکر وی را از طریق این مراسم به مقام های عراق و همچنین استان های کربلا و نجف و دیگر مناطق ابلاغ نماید.

وی همچنین در خصوص پروژه ساختمان جدید کنسولگری ایران در کربلا و نقش آن در تسهیل امور زائران اباعبدالله الحسین(ع) گفت آمارهای موجود از تردد مردم دو کشور برای زیارت عتبات عالیات و مراکز و اماکن زیارتی در ایران که از هر طرف بیش از 2 میلیون نفر در سال است، نشان از وحدت و همبستگی دو ملتی دارد که یک امت محسوب می شوند.

وی تاکید کرد که سطح خدمت رسانی به زائران در ساختمان جدید کنسولگری ارتقا خواهد یافت.

در این مراسم عقیل الطریحی استاندار کربلا نیز پشت تریبون رفت و در سخنانی به زمینه های تاریخی دو ملت ایران و عراق که در شرایط سخت درکنار هم بوده اند اشاره کرد و یادی هم از شهدای عراقی در جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعثی که در کنار رزمندگان ایرانی جنگیده و شهید شدند و نیز مستشاران نظامی ایرانی که در کنار عراقی ها در 2 سال گذشته حضور داشته و به شهادت رسیده اند، کرد.

وی پیوندهای دو ملت را تا سطوح علما، دانشگاهیان و فرهنگیان و عمومی مردم دو کشور محکم دانست و از افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در کربلا که سطح خدمت رسانی به زائران دو کشور را ارتقا خواهد داد، ابراز خرسندی کرد.

مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، احداث ساختمان جدید کنسولگری ایران را در این شهر با هدف افزایش سطح خدمت رسانی و تسهیل در امور زائران دو کشور دانست و نیز گزارشی در باره روند تردد زائران دو کشور که به گفته وی هر روزه افزایش می یابد، ارائه کرد.

براساس گزارش ها ، بیش از 2 میلیون ایرانی برای شرکت در زیارت اربعین حسینی سال جاری وارد عراق شدند که این عدد غیر از تعداد مسافرت های زیارتی ایرانی ها به عتبات عالیات است.

از هنگام سقوط رژیم بعثی در سال 2003 میلادی ، میلیون ها ایرانی و عراقی بین دو کشور تردد می کنند که عمده سفرها زیارتی است و همچنین بخشی از سفرهای مردم عراق به ایران با هدف گردشگری و درمانی انجام می شود. عدد مسافرت ها طی دو سال گذشته از مرز 2 میلیون نفر از هر طرف گذشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار