اعلام جزئیات اختصاص سهمیه حداقل 25 درصدی استخدام ایثارگران

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: چنانچه در بعضي از دستگاه‌ها سهميه ايثارگران تكميل نشود با هماهنگي بنياد از بين ساير ايثارگراني كه امتياز بيشتر و بالاتري را كسب کرده‌اند، ایثارگران جویای کار انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۲۱۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ - 19December 2016
اعلام جزئیات اختصاص سهمیه حداقل 25 درصدی استخدام ایثارگران
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «حجت الله امانی» مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مجوز استخدامي سازمان اداري و استخدامي كشور به دستگاه‌های اجرايي و برگزاري سومين آزمون فراگير استخدامي در 21 آبان ماه سال جاری توسط سازمان سنجش آموزش كشور، اظهار داشت: اداره كل اشتغال و كارآفريني بنیاد نسبت به پيگيري اجراي سهميه حداقل 25 درصدی ويژه ايثارگران اقدام می‌کند.
 
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از مجموع كل مجوزهاي صادره براي 11 دستگاه اجرايي و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان كه تقریباً 28 هزار نفر است، حداقل 7 هزار نفر از اين مجوز بر اساس ماده 21 قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران متعلق به مشمولين جامعه ایثارگری خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس ضمن پيگيري و هماهنگی‌های لازم با سازمان امور اداري و استخدامي و سازمان سنجش آموزش كشور اسامي تعداد 25 هزار و 35 نفر از ايثارگران شركت كننده در آزمون ياد شده از سازمان سنجش اخذ و جهت تأیید واجد شرايط بودن آن‌ها براي استفاده از سهميه حداقل 25 درصدی به استان‌های مربوطه ارسال شد.
 
امانی همچنین اظهار کرد: مراكز استاني بنياد نيز ضمن بررسي آمار ارسال شده و تطبيق آن با اطلاعات موجود در سامانه سجايا و حذف افراد غير واجد شرايط اعم از افراد دانشجو، شاغل و .... و پالايش آمار خود نسبت به تأیید تعداد 16 هزار و 58 نفر از ايثارگران واجد شرايط جهت بهره‌مندی از سهميه حداقل 25 درصدی اقدام کردند.
 
به گفته وی، اداره كل اشتغال و كارآفريني ضمن هماهنگي با اداره كل فناوري و اطلاعات بنياد نسبت به صحت سنجي اطلاعات اخذ شده اقدام کرده و در نهايت آمار مزبور در دو مرحله به سازمان سنجش آموزش كشور ارسال شده است.
 
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پس از اعلام نتايج و اعلام اسامي پذیرفته شدگان در آزمون به تعداد 2 برابر ظرفيت اسامي افراد پذيرفته شده به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود، اعلام کرد:  از بین دو نفر براي هر پست يك نفر به عنوان قبول شده نهايي جذب دستگاه خواهند شد.
 
امانی با تأکید بر اینکه سهميه حداقل 25 درصدی هراستان باید توسط دستگاه استخدام كننده رعايت شود، افزود: چنانچه در بعضي از دستگاه‌ها سهميه ايثارگران تكميل نشود با هماهنگي بنياد از بين ساير ايثارگراني كه امتياز بيشتر و بالاتري را كسب کرده‌اند ایثارگران جویای کار انتخاب می‌شوند و اگر احتمالاً افراد واجد شرايط در ليست تأیید شده‌ها وجود نداشته باشند از ساير افراد شركت كننده در آزمون تكميل خواهد شد و با نظر مساعد سازمان اداري و استخدامي در بعضي از استان‌ها چنانچه سهميه ایثارگران تكميل نشود، پست‌های تك نفره دستگاه به ايثارگران تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 141
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار