روحانی در گفت و گوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه:

تقویت همفکری و همکاری تهران–مسکو در کمک رسانی به مردم سوریه ضروری است

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تداوم حمایت دولت های ایران و روسیه از مردم سوریه در این دوران سخت گفت: بسیار مهم است که مردم سوریه احساس کنند در مبارزه علیه تروریست ها تنها نیستند.
کد خبر: ۲۱۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ - 19December 2016
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر امروز -دوشنبه- در تماسی تلفنی درباره مهمترین موضوعات دوجانبه ،منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این تماس تلفنی،ضمن انتقاد از بی توجهی غربی ها نسبت به مردم بیگناهی که در شرایط بسیار دشوار و تحت ستم تروریست ها در شهرهای مختلف سوریه گرفتار آمده اند ، تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو و تداوم کمکهای دارویی و غذایی برای مردم سوریه و ترغیب دیگر کشورها به ارسال این کمکها را ضروری برشمرد.

رئیس جمهوری همچنین از نشست وزیران خارجه ایران، ترکیه و روسیه در مسکو استقبال کرد و گفت که این نشست می تواند به هماهنگی بیشتر سه کشور در کمک به مردم سوریه یاری برساند.

** تاکید پوتین بر ضرورت تداوم همفکری و همکاری تهران – مسکو

ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز در این تماس تلفنی، بیرون راندن تروریست ها از شهر حلب و حاکمیت دولت سوریه بر این شهر را موفقیت آمیز دانست و بر ضرورت تداوم همفکری و همکاری تهران – مسکو دراین عرصه تاکید کرد.

رئیس جمهوری روسیه نیز حمایت و ارسال کمکهای انساندوستانه به مردم سوریه رادر شرایط کنونی ضروری خواند و گفت: وظیفه جامعه بین المللی و از جمله ایران و روسیه در دوره کنونی ، حفاظت از مردم سوریه و تداوم کمک رسانی به آنان دراین شرایط دشوار است.

وی همچنین بر ضرورت کمک رسانی به مردم بی دفاع و غیرنظامی سایر مناطق سوریه تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار