پدر شهید «مصطفی احمدی روشن»:

راه شهیدان هسته ای تداوم خواهد داشت

پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» با بیان اینکه راه شهیدان هسته‌ای تداوم خواهد داشت گفت: وقتی دریافتم که هزاران دانشجو برای تحصیل در رشته‌های هسته‌ای داوطلب و تغییر رشته داده‌اند، احساس کردم که همه آنها فرزندان من هستند و آنان را همچون «مصطفی» دوست دارم.
کد خبر: ۲۱۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ - 19December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «رحیم احمدی روشن» پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» دوشنبه در آیین تجلیل از شهدای هسته ای در دانشگاه شیراز و در جمع دانشجویان اظهار داشت: تمایل دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته فیزیک هسته ای یک تعارف و یک شعار نبود بلکه محقق شد زیرا هزاران نفر آمدند تا با تغییر رشته های تحصیلی خود راه این شهیدان را ادامه دهند و این یک حماسه بی بدیل بود که از سوی شما دنشجویان رقم خورد تا راه شهیدان ادامه یابد.

پدر شهید احمدی روشن افزود: جوانان این مرز و بوم بار سنگین علم و دانش اندوزی را بر دوش خواهند داشت، این کار عظیم را آنها تداوم خواهند بخشید و شما دانشجویان میراث دار حرکت بزرگی هستید که در کشور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهدای هسته ای با شهادت خود، عزت و شرافت یافتند، روح شهیدان هسته ای ناظر بر اعمال ماست و ما راه آنها را ادامه خواهیم داد.

رئیس بخش علوم هسته ای دانشگاه شیراز نیز در این آیین با تجلیل از شهدای هسته ای بیان کرد: نسل نو باید کاستی های موجود در زمینه علم را در کشور پر کند و در این میان دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای برای جامعه ما یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

محمد رضا نعمت اللهی افزود: صنعت هسته ای پیش زمینه همه علوم پزشکی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و سایر زیر حوزه های علمی است و بی شک دستیابی به فناوری هسته ای موجب استقلال سایر حوزه های علمی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت های فسیلی منبع ایجاد آلودگی در حوزه محیط زیست است، گفت: راه دور نگه داشتن ما از انرژی هسته ای به توسعه پایدار نمی انجامد، دور ماندن از انرژی هسته ای به منزله استفاده بیشتر از سوخت های فسیلی و آلایندگی بیشتر است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها