برگزاری مراسم بزرگداشت علامه شیخ زکزاکی در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم تقدیر از مقام شیخ زکراکی و گرامیداشت شهدای نیجریه با حضور جمعی از مسلمانان نیجریه ساکن قم در سالن امام خامنه ای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ - 19December 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، در مراسم بزرگداشت مقام علامه شیخ زکزاکی و گرامیداشت شهدای نیجریه، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: نبی گرامی اسلام با اخلاق خوش خود و رفتار حسنه توانستند عده‌ای از مردم جاهلی که از نظر فرهنگ و تمدن بسیار پایین بودند را متعالی کند و رشد بدهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به رفتار و اخلاق حسنه شیخ زکزاکی گفت: یکی از تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) همین شیخ زکراکی است که مدتی به قم آمد و در جامعه المصطفی در محضر علما درس خواند و زمانی که علوم دینی را فراگرفت به نیجریه بازگشت و توانست انسان‌ها با ابزار اخلاق و منطق بر صراط اهل بیت(ع) هدایت نماید.

وی افزود: دشمنان به وسیله زور و اسلحه و تهدید با او مقابله کردند اما شیخ زکراکی در نیجریه نه با اسلحه و نه با زور، بلکه با اخلاق توانست تبلیغ کند و دشمنان هم از همین مسئله ناراحت و عصبانی بودند.

امام جمعه قم افزود: اخلاق و منطق به معنای این نیست که مسلمانان قدرت ندارند و نمی‌توانند مقابله نظامی کنند، بلکه قدم اول رفتار کردن با قول نرم و اخلاق است و در مراحلی که دشمن بخواهد سوء استفاده کند گزینه‌های دیگری پیش روی است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: الان در کشورهای همسایه مثل سوریه و عراق، دشمنانی هستند که هیچ چیز نمی‌فهمند و در حال جنایت و کشتار هستند لذا رفتار و قول نرم در مقابل این‌ها فایده‌ای ندارد و باید با آن‌ها با برخورد نظامی شود.

وی در پایان گفت: همانطور که نبی گرامی اسلام اخلاق حسنه داشت، قاطعیت هم داشتند و با سازش و مذاکره دست از اهداف مقدس خود بر نمی‌داشتند و درسی که می‌توان از سیره آن حضرت گرفت این است که در مرحله اول باید با قول نرم و اخلاق حسنه رفتار کرد اما در مقابل باطل با قدرت ایستادگی کرد.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار