امام جمعه زنجان:

دانشجو و دانشگاه در مقاطع مختلف در جامعه تاثيرگذار بوده است

امام جمعه زنجان گفت: مراکز علمی و دانشگاهیان و حوزویان دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند.
کد خبر: ۲۱۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ - 20December 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان زنجان اظهار داشت: اگر ایده و فرصت کنار هم قرار بگیرند، قطعا نتیجه‌‌بخش خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره استعمار انگلیس و آمریکا اضافه کرد: فلسفه ایجاد مراکز آموزش عالی تربیت مدیرانی است که می‌توانند سیاست‌های استعمارگران را خنثی کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از انقلاب فرهنگی امام خمینی (ره) فرمودند «ما بر آن هستیم که دانشگاه را مجری امر خدا بسازیم» گفت: در یک بخش دیگر امام خمینی (ره) فرمودند: «ما می‌خواهیم که هدف و انگیزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهیان ما ارتقای جامعه و خدمت باشد».

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه احیای اسلام و عزت ایران توسط دانشگاهیان و دانشجویان افزود: امام خمینی (ره) نیز از همان ابتدا به حوزه و دانشگاه شناخت داشته و به هر دو توجه می‌کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان روزهای نخست امیدوارانه به حوزه و دانشگاه توجه داشتند، بیان کرد: امام به دانشگاه و دانشجو به عنوان دو رکن نظام می‌نگریستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه رشد علمی در جامعه معجزه‌ای است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، افزود: رتبه در منطقه و جهان حاصل نگاه امیدوارانه امام خمینی (ره) به دانشگاه بود، چرا که ایشان از همان ابتدا به این موضوع اهمیت بسیاری قائل بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه ظرفیت بالایی است که باید از آن استفاده لازم به عمل آید، اضافه کرد: نقش‌آفرینی دانشجو و دانشگاه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه‌های مختلف توسط گروهک‌ها تاثیرگذار بوده و این درستی نگاه امام نسبت به این فضا را اثبات می‌کند.

امام جمعه زنجان گفت: مراکز علمی و دانشگاهیان و حوزویان دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها