سردار دکتر کارگر عنوان کرد؛

تبدیل الگوهای دفاع مقدس به یک مدل منطقه‌ای در جبهه مقاومت/ آمریکا بدعهد و ظالم است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مربوط به ملت و کشور ما نیست و این حماسه فراتر رفته است؛ به‌طوری‌که الگوهایی که در دفاع مقدس داشتیم، امروز به یک مدل تبدیل شده و در کشورهای دیگر جواب داده که این از ثمرات دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ - 20December 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، نشست فرماندهان ارشد نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق برگزار شد.

در این نشست صمیمی سردار دکتر کارگر با اشاره به رزمایش محمدرسول الله(ص) که به تازگی در شرق کشور برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح آمادگی خود را باید در این رزمایش‌ها نشان دهند. طبق گزارشی که امیر جهانشاهی دادند در هر رزمایشی که برگزار می‌شود هر روز طرح‌های جدیدی عملیاتی می‌شود و کارهای جدیدی صورت می‌گیرد. الحمدالله از نظر تجهیزاتی جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی رسیده است و می‌تواند تجهیزات نظامی نیروهای مسلح را تأمین کند که این هم به برکت دفاع مقدس و خون شهدا است.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس تضمین کننده انقلاب اسلامی است و باید شکرگزار خداوند بود. شکرگزار مردم خوب و انقلابی و متدین بود. باید شکرگزار رهبری معظم انقلاب به عنوان نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته، باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپس با انتقاد از اینکه به نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است، خاطر نشان کرد: وقتی می گوئیم «ولایت مطلقه فقیه» این حقیقت، خود را در میدان عمل نشان می دهد. امروز هم وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان فرماندهی کل قوا یک نعمت است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور یادآور شد: دفاع مقدس مربوط به ملت و کشور ما نیست و این حماسه فراتر رفته است. الگوهایی که در دفاع مقدس داشتیم امروز به یک مدل تبدیل شده که در کشورهای دیگر جواب داده است و این از ثمرات دفاع مقدس است. اگر شاهد آن هستیم که سوریه نجات پیدا کرده به دلیل تکیه بر تفکر بسیجی است که از دفاع مقدس نشأت گرفت. در عراق هم این مسئله وجود دارد. جمهوری اسلامی افتخار دارد که به کشورهایی همچون سوریه و عراق کمک می کند. البته نقش جمهوری اسلامی نقش مستشاری است و ما در این مأموریت تجارب خود را در اختیار این کشورها قرار می دهیم.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی از قوت و توان لازم چه در کمیت و چه در کیفیت برخوردار است. جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه ایران اسلامی را به خوبی اداره می کند می تواند دیگر کشورها را نیز یاری کند. مستضعفین عالم چشم به جمهوری اسلامی ایران دوخته اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: امروز مسئله تحریم را مطرح می کنند؛ مگر ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم نبودیم. علی رغم تهدیداتی که صورت گرفته و محدودیت هایی که برای کشورمان اتخاذ کردند اما الحمدالله نظام ما، یک نظام محکم و مقاوم است.

سردار دکتر کارگر با بیان این مطلب که در دفاع مقدس ما در مقابل دنیا ایستادیم، تصریح کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق نمی جنگیدیم، صدام تنها نبود. تحریک صدام توسط آمریکا صورت گرفته بود. در ابتدا آمریکا سلاح و پول را به کشورهای دیگر می داد تا آنها صدام و رژیم بعث را تجهیز کنند و از طرفی خود کمک اطلاعاتی به صدام می کرد ولی در اواخر جنگ آمریکا مستقیم وارد جنگ با ایران اسلامی شد. طبق اطلاعات به دست آمده بمب های شیمیایی که صدام در جنگ استفاده می کرد آمریکا از ذخائر خود در خاورمیانه رژیم بعث را تجهیز می کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس گفت: ما در جنگ توانستیم روی پای خود بایستیم. «ما می توانیم» را در دفاع مقدس تجربه کردیم. کشورمان امروز در همه زمینه ها رشد و پیشرفت داشته است به نحوی که قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست. امروز باید روی پای خود بایستیم و فرهنگ مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم. امروز مردم کشورمان باید این باور را پیدا کنند که پیروزی در ایستادگی و مقاومت محقق خواهد شد.

سردار دکتر کارگر گفت: هر چه قدر جلو می رویم باید قدر دفاع مقدس را بدانیم. دفاع مقدس رزمایش بزرگی برای مردم بود که بتوانند خود را باور کنند.

وی تأکید کرد: ما باید معارف دفاع مقدس را با زبان جوانان امروز در ابتدا در نیروهای مسلح و در بین افسران جوان و سربازان معرفی کنیم و بعد به مردم حقایق آن دوران بیان شود.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگ است و این را باید تبیین کنیم. آمریکا بد عهد و ظالم است. آمریکا هیچگاه خوبی ما را نخواسته است لذا برای مقابله با تهدیدات دشمنان باید دشمن شناسی مان را تقویت کنیم و بصیرت داشته باشیم که اگر دشمن شناسی ما خوب باشد به خوبی می توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

وی در پایان این نشست از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح خراسان رضوی خواست تا در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی تمام تلاش خود را معطوف کنند.

در ابتدای این نشست امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق در سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های ارتش در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و اظهار داشت: دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از رده فرمانده گردان به بالا، چاپ خاطرات ایثارگران و شهدا ارتش و تاریخچه یگان ها، تربیت راوی از بین پیشکسوتان دفاع مقدس و حتی راویان جوان برای اعزام به کاروان های دانشجویان دانشکده افسری، برگزاری جلسات بازخوانی عملیات های دفاع مقدس، برگزاری جلسات تعاملی با فرماندهان سپاه پاسداران و اداره کل حفظ آثار استان از فعالیت های قرارگاه منطقه ای شمال شرق در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

امیر جهانشاهی در ادامه گزارشی از رزمایش محمدرسول الله (ص) که ارتش جمهوری اسلامی ایران آن را در شرق کشور برگزار کرد ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار