سردار دکتر کارگر در جمع اعضا هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی:

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی همت مسئولین را می طلبد/ مرکز فرهنگی متعلق به آحاد مردم است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان های دیگر، خود مسئولین با استفاده از امکانات استانی پای کار آمدند به طوری که در بعضی از استان ها مرکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح شده و بعضی هم در شُرف افتتاح است. استاندار خراسان رضوی با انگیزه ای که دارد و دیگر مسئولین همت بیشتری داشته باشند و برای احداث این مرکز فرهنگی دست به دست هم بدهند.
کد خبر: ۲۱۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ - 20December 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سومین جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست رشیدیان استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار شد.

سردار دکتر کارگر در این جلسه ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی که سومین جلسه هیئت امنا را برگزار کردند، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت مراکز فرهنگی در سطح کشور و تهیه گزارش از وضعیت آنها به استان های مختلفی سرزده ایم. در خراسان رضوی مسئله زمین حل شده است و در کمیسیون ماده 5 هم مباحث پیگیری شده و به نتیجه رسیده و به کمک شورای شهر پروانه هم صادر شده است بر همین اساس ما هم در مرکز هر کمکی بتوانیم در این زمینه انجام می دهیم.

وی در ادامه افزود: برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان های دیگر، خود مسئولین با استفاده از امکانات استانی پای کار آمدند. از این استان ها بعضی مرکز فرهنگی آنها افتتاح شده است و بعضی هم در شُرف افتتاح است. استاندار خراسان رضوی با انگیزه ای که دارد و دیگر مسئولین همت بیشتری داشته باشند و برای احداث این مرکز فرهنگی دست به دست هم بدهند که اگر اینطور شد نصرت الهی هم به یاری شما خواهد آمد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با تقدیر و تشکر از شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد به جهت اختصاص بخشی از مجموعه تفریحی کوهسنگی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، افزود: از استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی انتظار است که این مرکز فرهنگی در این استان راه اندازی شود و همه دستگاه ها به اندازه توان خود در ساخت این مرکز سهیم باشند.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: این مرکز فرهنگی متعلق به خراسان است و تنها مربوط به نیروهای مسلح نیست بلکه به همه آحاد مردم تعلق دارد و لذا باید به گونه ای باشد که پدران و مادران شهدا که در قید حیات هستند این مرکز فرهنگی را ببینند.

در ادامه این جلسه استاندار خراسان رضوی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، یادآور شد: از دغدغه های شهید شوشتری یکی برگزاری کنگره ای در خور شأن شهدا بود و دیگری برخورداری خراسان رضوی از یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس مثل شهرهایی که در آن مرکز فرهنگی ساخته شده است، بود تا به عنوان میراثی ماندگار برای نسل های آینده رخ نمایی کن. یکی از انتظارات تاریخی نسبت به خراسان رضوی که مربوط به امروز نیست و این عقب ماندگی مربوط به حال نیز نمی باشد رسیدن به همین خواسته ها است.

رشیدیان خاطر نشان کرد: هیچ سرمایه گذاری بالاتر از سرمایه گذاری که باعث نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد نیست. امروز اگر توانستیم در مقابل استکبار بایستیم به برکت خون شهدا بود که عامل قدرت نظام است. انتظار پدران و مادران شهدا است که این فرهنگ را حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: بودجه های دولتی واقعاً جوابگوی درخواست ها نیست لذا انتظار ما این است که همه دستگاه ها، نهادها، ارگان ها، بخش خصوصی و خیرین با هدایت های نماینده ولی فقیه در استان پای کار بیایند و در این امر ما را یاری کنند.

سپس در ادامه این جلسه سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در سخنانی ابراز داشت: با اعتبارات محدود، پروژه ای به این عظمت به بار نخواهد نشست لذا اگر دولت برای این مرکز زمینی را اختصاص دهد شهرداری متعهد می شود که چندین برابر آن کمک کند.

وی افزود: در استان دستگاه های نظامی و انتظامی که اختیارات دارند کمک کنند بر همین اساس بهترین راه این است که در استان جلسه ای تشکیل شود که کار حل شود. اگر منتظر حل این مسئله در بیرون از استان باشیم راه به جایی نخواهیم برد در شرایطی که در استان منابع خوبی وجود دارد که باید با استفاده از همین منابع هزینه ها را پایین بیاوریم.

مرتضوی گفت: بهترین راه حل این است که برای ساخت مرکز فرهنگی، دولت زمینی را اختصاص دهد و شهرداری ما به ازاء این زمین بودجه ای را اختصاص دهد تا ظرف دو یا سه سال این مرکز به بهره برداری برسد. ما پیگیر هستیم که از زمین هایی که زمین شهری در اختیار دارد استفاده کنیم و با پیگیری معاونت عمرانی استانداری کار به سرانجام برسد.

در ادامه این جلسه همچنین آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز با تأیید سخنان سید صولت مرتضوی شهردار مشهد افزود: اگر پروژه ساخت مرکز فرهنگی بر عهده استان باشد طرح جناب مرتضوی، بهترین راه است.

وی ادامه داد: با توجه به مشغله هایی که دولت و مجلس دارد نظر من این است که به آنها تکیه نکنیم و در داخل استان پیگیر امور باشیم تا نتایج لازم حاصل شود.

در ابتدای این جلسه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و حسن امیری جانشین اداره کل حفظ آثار خراسان رضوی گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ارائه دادند.

در پایان این جلسه مقرر شد که مسئولین استان به طور جدی پیگیر احداث این مرکز باشند و مرکز هم به اندازه توان خود همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار