سردار مومنی تاکید کرد؛

لزوم تمرکز بر مهارت و ايده‌پروری در ناجا

جانشين فرمانده ناجا با تاکيد بر اهميت تقويت مهارت‌های عملي کارکنان گفت: اين رويکرد بايد از طريق مراکز آموزشی در ناجا نهادينه و دنبال شود، چرا که مهارت و ايده‌پروری از نيازهای امروز نيروی انتظامی است.
کد خبر: ۲۱۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ - 21December 2016
رويکرد مديران بايد در مسير تقويت مهارت‌های عملی باشد/ لزوم تمرکز بر مهارت و ايده‌پروری در ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «اسکندر مومنی» جانشین فرمانده ناجا در نشست تخصصی با اعضای هئيت علمی، فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم انتظامی امين با بيان اينکه جهت گيری‌های آموزشی در گذشته «دانش محوری» بود نه «پژوهش محوری»، اظهار کرد: در تمام آزمون‌های دانشی ميانگين نمرات بسيار بالا است و اين در حالی است که در آزمون‌هاي مهارتی نمرات و امتيازات پايين است. يک تفاوت معنی داری بين آزمون‌های مهارتی و دانشی است و آن ميانگين کمتر از 30 است.

وی با تاکيد بر اينکه ميانگين زمان آموزش‌ها در زمان جنگ تحميلی بين 45 الی 90 روز بود، تصريح کرد: در آن زمان عمده آموزش‌ها در بعد مهارتی بود.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: امروز نياز مديران به آموزش‌های مهارتی است که اين موضوع بايد از طريق مراکز آموزشی در ناجا نهادينه شود.

سردار مومنی با تاکيد بر لزوم تمرکز بر «مهارت و ايده‌پروری» در ناجا گفت : مهارت اصلی؛ نه گفتن به تهديدات و پذيرش پيشنهادات پيشرو است لذا مديران بايد سازمان را با ايده‌های مناسب مهارتی پيش ببرند.

اين مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: در مجموعه ناجا تحقيقات عموما تحقيقات بنيادی است که می‌بايست ريل گذاری و جهت گيری از تحقيقات بنيادی به کاربردی تغيير يابد.

وی با اشاره به اينکه از تمام ظرفيت‌های مهارتی و عملی در اداره سازمان بايد استفاده شود، خاطرنشان کرد: مديران بايد سازمان را با مهارت‌های کاربردی اداره کنند.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه حوزه تحقيقات و پايان نامه‌ها عرصه وسيعی در ميدان عمل دارد، ادامه داد: در اين زمينه مراکز آموزشی و تحقيقاتی بايد تعامل خوبی با هم داشته باشند.

اين مقام عالی انتظامی با تاکيد بر اينکه دانشگاه امين بايد با علم روز پيش برود، خاطرنشان کرد: دانشگاه امين محل تربيت نيروی متخصص، متعهد و ماهر است آن هم نيروی انساني که داراي ايده و فکر برتر باشد.

سردار مومنی با اشاره به اينکه دامنه جرائم در حال توسعه و پيشرفت است، تصريح کرد: بايد در علوم پليسی هم از نظر دانشی، به روز بودن و هم از نظر مهارتي پيشرفت کنيم و در راستای دستيابی به اين مهم، نيروی متناسب تربيت شود.

وی با تاکيد براينکه در بستر دانشگاه، اتاق فکری نهادينه شود، افزود: اين اتاق فکر دائما بايد در حال تعالی باشد و ايده‌ها در آن به گونه‌ای نيازسنجی شود که در مراکز تحقيقات، کاربردی و اجرايی شود و تمام اين موضوعات زماني محقق خواهد شد که گام‌های عملی برای رسيدن به اهداف مطلوب و نهايی برداشته شود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار